رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره گفت: نامزدها باید از قانون تمکین کنند زیرا خانه ملت جایگاه تصویب قانون است ، پس باید افراد قانونمند بر کرسی مجلس تکیه زنند.
کد خبر: ۱۸۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹ 23 February 2016

رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره گفت: نامزدها باید از قانون تمکین کنند زیرا خانه ملت جایگاه تصویب قانون است ، پس باید افراد قانونمند بر کرسی مجلس تکیه زنند.

به گزارش تابناک ایلام؛امیدعلی سبزی اظهار کرد: 37 سال از عمر با برکت نظام می گذرد و در این مدت شاهد برگزاری 37 دوره انتخابات مختلف اعم از مجلس، ریاست جمهوری و ... بوده ایم که این بیانگر اهمیت به خواست و رای و نظر مردم در نظام است.
وی افزود: مردم به سرنوشت خود اهمیت می دهند و در عرصه سیاسی با شور و مشارکت حداکثری حضور می یابند و همین امر موجب پشتیبانی و همدلی و حمایت همگانی آنان از نظام شده است.
وی به نامزدها توصیه کرد: از آنجایی که همه باید در برابر قانون مطیع باشند و از آن عدول نکنند از هرگونه تخلف انتخاباتی و به راه انداختن کاروان های تبلیغاتی غیر متعارف در شهر بپرهیزند.
سبزی تاکید کرد: همه درصدد هستیم تا بستر لازم برای حضور با بصیرت مردم در انتخابات فراهم کنیم و حماسه ماندگار از حضور گسترده و حداکثری مردم بار دیگر به نمایش بگذاریم.
-تعداد افراد انصرافی حوزه جنوبی
فرماندار دهلران گفت: از مجموع 27 داوطلبی که برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده بود در نهایت پس از سه مرحله بررسی ها توسط هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان 10 نفر تایید صلاحیت شدند.
سبزی افزود: در چند روز اخیر سه نفر از آنان انصراف دادند و اکنون رقابت برای کسب یک کرسی مجلس با حضور هفت نفر دیگر ادامه دارد.
وی توضیح داد: اکنون رقابت و شور و نشاط تبلیغات کاندیداها در این شهرستان بسیار چشمگیر و تنگاتنگ است.
- عوامل اجرایی انتخابات در حوزه جنوب
رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره گفت: تعداد عوامل اجرایی شعب، بازرسان و هیات نظارت انتخابات در این حوزه انتخابیه چهار هزار و پنج نفر است.
سبزی، تعداد شرکت کنندگان واجد شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه جنوب 133 هزار و 438 نفر واجد شرایط است که هفت هزار و 210 نفر آنها رای اولی هستند که 5.4 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: در مجموع کل 434 هزار و 368 نفر واجد شرایط رای در استان 30.7 درصد آنها متعلق به حوزه انتخابیه جنوب شامل شهرستانهای دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر است.
- تعداد شعب اخذ رای حوزه جنوبی استان ایلام
رئیس انتخابات حوزه جنوب ایلام گفت: 196 شعبه در چهار شهرستان دره شهر، آبدانان، بدره و دهلران به صورت ثابت و سیار برای اخذ رای مردم در نظر گرفته شده است.
سبزی افزود: از این تعداد 67 شعبه سیار و 129 شعبه ثابت هستند.
وی تعداد شعب سیار روستایی را 66 شعبه و سیار شهری را یک شعبه در حوزه انتخابیه جنوب اعلام کرد.
وی از همه مردم خواست که با شور و علاقهای که به انقلاب، امام، نظام و حفظ ارزشهای نظام دارند بنا به فرمایش مقام معظم رهبری برای بیمه نظام پای صندوق های رای بیایند و افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی از آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات پرشور و گسترده در هفتم اسفند در حوزه جنوبی استان ایلام خبر داد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس دهم از 28 بهمن تا 5 اسفند تعیین شده و نامزدهای انتخابات می توانند در مهلت قانونی هفت روزه خود نسبت به تبلیغات رسمی و قانونی اقدام کنند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 435 هزار نفر واجد شرکت در انتخابات هستند در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی 2 نماینده و حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات سراسری مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود.
استان ایلام همچنین یک سهمیه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار