مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان از اجرای «طرح سپاس» به منظور سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 23 February 2016

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان از اجرای «طرح سپاس» به منظور سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سطح استان خبر داد.

به گزارش فارس،ناصر عارف اظهار کرد: به فرمان امام خمینی(ره) 22 اسفندماه سال 58 به منظور رسیدگی به امور معیشتی و فرهنگی خانواده‎های محترم شهدا به نام «روز شهید» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه روز شهید بهانه‌ای است تا ایثارگری و رشادت شهدای هشت سال دفاع مقدس را برای نسل‌ جدید به تصویر بکشیم، گفت: نباید بگذاریم ارزش‌های و آرمان‎های شهدا به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: برنامه‎های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت روز شهید تدارک دیده شده که از هفدهم اسفندماه شروع و تا 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 12 کمیته عهده‎دار اجرای برنامه‌های روز شهید در استان هستند، اضافه کرد: نخستین برنامه به نام صبحگاه شاهدان، 17 اسفندماه در مدارس همدان برگزار می‎شود.

عارف ادامه داد: با حضور مسئولان برنامه‌های خاطره‎گویی، شعرخوانی، ارائه مقاله و سخنرانی مسئولان مدرسه به پاس و یاد شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: اهتزاز پرچم در گلزار مطهر شهدا و برگزاری مراسم عطرافشانی و گلباران 693 گلزار مطهر شهدای استان در 20 اسفندماه از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید استان است.

کاشت 8 هزار نهال به یاد 8 هزار شهید در همدان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان افزود: مراسم غرس نهال و کاشت درخت به یاد هر شهید یک درخت طی هفت روز، از 16 تا 22 اسفندماه سال جاری با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و شهرداری‎ها اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای «طرح سپاس» را در برنامه‌ها داریم که در این طرح از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سطح استان بازدید صورت می‌گیرد.

عارف اظهار کرد: این طرح با اولویت شهدایی که تاریخ تولد یا شهادت آنان اسفندماه است انجام خواهد شد.

وی از برگزاری همایش استانی روز شهید در همدان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری مراسم تجلیل از خادمان (کارکنان و بازنشستگان) بنیاد و مدیران سابق، برگزاری مراسم بزرگداشت مادران و همسران شهدا و همچنین تجلیل از پیام‎آوران ایثار از جمله برنامه‌های روز شهید در همدان است.

وی با اشاره به تهیه لوح از وصیت‌نامه شهدا و نصب آن در اماکن عمومی، برگزاری مسابقات انشانویسی بین دانش‏‎آموزان با موضوع نامه‎ای به شهید، برگزاری مسابقات هنری، ورزشی، علمی، پیاده‎روی همگانی توسط بسیج را از دیگر برنامه‎های ویژه گرامیداشت روز 22 اسفند دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار