یادداشت
تابناک: کاندیدای انتخابات مجلس در شازند: بیکاری در ایران به حالت وخیم درآمده بطوری که یکی اهداف تمامی دولت ها در ایران حل این معضل بزرگ بوده که در کنار تورم دو علت اصلی فقر، فساد و بی عدالتی را تشکیل داده و بر مشکلات پیش روی جوان ایرانی و دغدغه های خانواده اش پیش از پیش افزوده است.
کد خبر: ۱۷۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 27 January 2016

به گزارش تابناک مرکزی، صاحبعلی غفاری رئیس و نائب رئیس اسبق شورای اسلامی شهر شازند و کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شازند که با داشتن تفکری برگرفته از همرزمانش شهیدش همچون سردار شهید همدانی پای به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشته است در یادداشتی به بررسی وضع موجود جوانان در کشور پرداخته است و با نگاهی نقادانه به آنچه در حال روی دادن است وجود برنامه ریزی مناسب برای رفع سریع تر مشکلات قشر جوان را متذکر شده است . متن یادداشت بدین شرح است:

جوانان با استفاده از دانش و ابزارهای جهانی و همچنین عقل و خردمندی و تدبر و بصیرت، می توانند در جهت شکل گیری جامعه آرمانی مد نظر اسلام حرکت کنند اما در واقعیت به نقش آنان در تصمیم گیری ها و تحقق مطالباتشان کمتر توجه شده یا میزان توجهات با توجه به مسائل، مشکلات و مطالبات خاص حوزه جوانی کافی نبوده است. خصوصا در حوزه های اشتغال، ازدواج و تامین زندگی مناسب و ایده آل، رفاه و تامین اجتماعی، مسکن، مشارکت اجتماعی و… می توان دغدغه های جوانان را مشاهده کرد.

خانواده ایرانی علاوه بر حل مشکلات مربوط به آموزش فرزندانشان به علت نوع مدارس و دانشگاه های متفاوت موجود باید به فکر یافتن راه درآمدی برای فرزندانشان باشند چراکه با وضعیت اقتصادی کنونی که اقتصاد ایران دچار رکود تورمی است و باتوجه به بخشنامه های و دستورالعمل های موجود نه کار خصوصی آنچنان رونقی داشته و نه دولت جذب نیروی آن چنانی دارد.

همرزم شهید همدانی: مطالبات جوانان به حق است و باید پاسخ داده شود

امروزه کمتر خانواده ای را می توان یافت که نگرانی هایی در خصوص بیکاری فرزندانشان که حالا بیشترشان جوانانی تحصیل کرده نیز هستند، نداشته باشند. این در حالی است که هر روزه دولتمردان از وجود ظرفیت های زیادی برای تامین و ایجاد اشتغال و رفع موانع بیکاری در کشور در آینده ای نزدیک، سخن می گویند. درست است که بیکاری مشکل بزرگ اکثر کشور هاست اما این مشکل در ایران به حالت وخیم درآمده. بطوری که یکی اهداف تمامی دولت ها در ایران حل این معضل بزرگ بوده که در کنار تورم دو علت اصلی فقر، فساد و بی عدالتی را تشکیل داده و بر مشکلات پیش روی جوان ایرانی و دغدغه های خانواده اش پیش از پیش افزوده است.

نگرانی هایی که تنها و تنها یک علت دارد، عدم برنامه ریزی مناسب توسط مسئولین مربوطه در حوزه جوانان در دولت های مختلف بطوری که در کشوری با این همه نعم خداوندی و جوانان تحصیلکرده، امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های کشور بحث بیکاری و ازدواج جوانان شده است.

اگر روزی در کشور با کمبود متخصص روبرو بودیم و علت بیکاری جوانان را دولتمردان، عدم دارا بودن تخصص و مهارت کافی می دانستند، اما امروزه چطور می توان بیکاری جوانان تحصیلکرده که بیشتر آنان نیز مهارت های لازم را نیز کسب نموده اند، توجیه کرد؟ با این وضعیت و نبود امنیت کاری می توان به جوانان امروزی، نیاز به ازدواج را گوشزد کرد؟ آیا یکی از علل افزایش سن ازدواج و حتی برخی از طلاق ها، بیکاری نیست؟ آیا عدم دارا بودن کار مناسب و حقوق مکفی، باعث افسردگی و افزایش بیماری های گوناگون برای جوانان عزیز این مرز و بوم نمی شود؟ آیا اگر دولت های مختلف به جای توجه به واردات کالاهای رنگارنگ از کشورهای مختلف و در نتیجه کاهش تقاضا برای کالاهای داخلی، کمی بیشتر به فکر افزایش جذب سرمایه گذاری و ایجاد امنیت اقتصادی و لذا افزایش تولید کالای ایرانی بودند، وضعیت بهتر نمی شد؟ چرا که جوانی، دوره طوفان عمر است. زیرا اگرچه جوان از مرحله نوجوانی که دوره آشوب شدید است، بیرون آمده و به دنیای آرامش نسبی وارد شده، اما همچنان مثل آتش، برافروخته و شعله ور است.

همرزم شهید همدانی: مطالبات جوانان به حق است و باید پاسخ داده شود

جوانی دنیای تحول است، دنیای بحران و دنیای تغییر و تحولات جسمی و غریزی که سبب بروز حالات روحی و دگرگونی عواطف می شود. اما جوان ایرانی نگران آینده است. نیازهای او بر هم انباشته شده و اکثر روزنه ها و راه ها به روی او بسته شده، نه بازار کار و نه تشکیل خانواده. وقتی به آن بحران های روحی و غریزی بحبوحه جوانی را هم بیفزائیم، حاصل آن افسردگی یا سرخوردگی یا طغیان و پرخاشگری خواهد شد. جوان بدون توجه به ابعاد پیچیده مشکل و این که از عهده فرد، خانواده و یک سازمان نیز خارج بوده و نیازمند یک عزم ملی و زمان طولانی است که شاید این زمان یکی دو نسل را هم سپری کند، تنش های خود را به خانواده منتقل می کند که از جمله نتایج و پیامدهای مشکل فوق عصبیت های خانوادگی است، بدون اینکه گرهی گشوده شود. بلکه فقط بر گره ها و معضلات افزوده می شود.

واقعیت این است که به علت افزایش روزافزون دنیای ارتباطات، دیگر جوان امروزی با جوان دیروز فرق دارد؛ هم از نظر دیدگاه و هم نیازها. جوان امروزی چه درست و چه غلط خواسته هایشان نسبت به گذشته زیاد شده، شرایط زندگی باعث شده که سطح توقعاتشان بالا رود، چرا که آنها خواهان وضع مناسب و درآمد مکفی هستند، درآمدهای جزئی نمی تواند آنها را راضی کند.

در حال حاضر در جامعه تنوع زیادی در کالا و اجناس به وجود آمده است، جوانان در محاصره این تنوعات قرار گرفته اند و می بینند که فقط عده محدودی می توانند از این امکانات استفاده کنند، استفاده از وسایل و امکانات برای جوان امروزی ارزشمند است. در این میان، برنامه ریزی برای ازدواج بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی هیچ سودی نمی تواند داشته باشد. بطوری که افزایش باورنکردنی آمار طلاق در شهرها و حتی روستاهای کشور خود گویای عمق فاجعه است.

در پایان باید گفت در صورت توجه و استفاده بهینه و موثر از پتانسیل ها و توانمندی های جوانان، روند رسیدن به توسعه، تسریع و بهبود می یابد؛ اما بی توجهی و نبود برنامه مناسب برای تحقق مطالبات جوان و حرکت به سوی زندگی مناسب تر، سبب افزایش مشکلات و چالش های متعدد در جامعه می گردد. به امید روزی که هر جوان ایرانی به آرزوهایی معقولی و دست یافتنی که مدنظر خود دارد، برسند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
رای ما سردار دلاور غفاری
جمعی از مرم شهر شهباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
ما شهروندان شهر شهباز رای ما دکتر غفاری
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
رای ما فقط دکتر غفاری
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
رای ما مردم آستانه ؛ کلیه روستاهای سربند ، هفته ، تحت محل ، سورانه ؛ جمال آباد، اکبر آباد ، شازند، کزاز، چشمه سار دکتر غفاری
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
رای ما دکتر غفاری
حمید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
رای ما فقط دکتر غفاری
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
رای من فقط دکتر غففففففففففففففففاری
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
رای من دکتر غفاری
حمید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
رای ما دکتر غفاری
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
رای ما آقای غفاری به امید رفع محرومیت از شهرستان شازند. و به امید همراهی آقای غفاری با دولت روحانی برای اجرای برجام 2.
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
ما فقط کتر غفاری را مینویسیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار