کد خبر: ۱۶۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 12 January 2016
رئیس کانون کارآفرینان گیلان از راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی این استان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، افشین رحیمی دقایقی پیش در نشست خبری با خبرنگاران و اعضای کاروان فجر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان، اظهار کرد: عبارت کارآفرینی یک خلأ بود که پس از جنگ تحمیلی تا به امروز در کشور احساس شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته باید در انجام کارهای اقتصادی به یکی از امکانات ممکن مانند سرمایه، کارگر و کارفرما ارج گذاشته می‌شد، تصریح کرد: در گذشته تمام انرژی کشور را باید روی یکی از موارد مذکور متمرکز می‌کردیم.

رئیس کانون کارآفرینان گیلان خاطرنشان کرد: باید در رشد تفکر اقتصادی خود که تحریم‌ها آن را تشدید کرد در کنار کارگر، کارفرما و سرمایه، عبارت کارآفرین را اضافه کنیم.

رحیمی از افتتاح نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی گیلان در دهه فجر خبر داد و گفت: عضو‌گیری کانون از 12 فروردین سال 95 آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کارگری که به ساعت ورود و خروج خود اهمیت می‌دهد و کیفیت کار برایش معنا ندارد، غیرکارآفرین و غیر خلاق است، گفت: کسی که خلاقیت و نوآوری در هر کاری دارد کارآفرین است.
این مسئول اضافه کرد: کارفرمای کارآفرین کسی است که به دنبال ایجاد شغل پایدار است نه دلالی؛ و سرمایه کارآفرین سرمایه‌ای است که در راستای افزایش کارآفرینی باشد نه فرصت‌سوزی.
رئیس کانون کارآفرینان گیلان با بیان اینکه قوانین حمایت از کارگر باید از کارگر و کارآفرین حمایت کند، خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت از کارگر و کارآفرین هستیم.
وی با تصریح بر اینکه کارفرمایی که به فکر توسعه نباشد کارفرمای فانتزی است، یادآور شد: در دهه فجر امسال باید بیشتر روی کارآفرینی بر پایه اقتصاد مقاومتی متمرکز شویم و باید اقتصاد کشور خود را بر پایه و اساس قوانین فعلی رشد دهیم نه قوانین گذشته کشورهای دیگر.
رحیمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی باید در عین سودآوری منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود، یادآور شد: امروز بانک‌ها با اعطای سود 25 درصد به سپرده‌ها فضای کسب‌ و‌کار را با مشکل مواجه کرده‌اند و کارآفرین باید شغلی ایجاد کند که تا 40 درصد و بالاتر سود آوری داشته باشد تا بازار کار رونق یابد.
وی تزریق روح کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را نیاز و لازمه توسعه کشور دانست و گفت: اکنون در مرحله فرهنگ‌سازی اقتصاد کارآفرین هستیم و برای این کار نیاز به همراهی رسانه‌ها داریم.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه منتظر اعلام نتایج برجام برای برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی هستیم، خاطرنشان کرد: با تصویب برجام روابط بهتری را می‌توانیم با کشورهای دیگر داشته باشیم و برقراری رابطه تجاری مطمئن با بانک‌های دنیا پس از برجام از طریق سوئیفت امکان‌پذیر می‌شود.
وی با تأکید بر اصلاح قوانین کار ادامه داد: قوانین مجرد تنها بر تنظیم روابط کارگر و کارفرما نظارت دارد در حالی که نیازمند قانون کاری هستیم که همه افراد درگیر در یک شغل را زیرپوشش قرار دهد.
به گزارش فارس، خبرگزاری فارس برای چهارمین سال متوالی مسئولیت کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان را به‌‌عهده گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار