عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت(فراکسیون اکثریت) و نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی دولت تدبیر و امید با انگیزه و پشتکار کافی توانست شفافیت و حقانیت فعالیتهای هسته ای ایران را به جهانیان ثابت کند.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 19 December 2015
مجید جلیل سرقلعه روز چهارشنبه با اشاره به بسته شدن پرونده 'پی. ام. دی' در آژانس هسته ای افزود:در حالی که از 12 سال گذشته که قطعنامه های ظالمانه علیه ایران در شورای حکام به تصویب رسید و ایران همواره در فعالیتهای هسته ای خود به اهداف نظامی متهم می شد اما در دولت یازدهم حقانیت ایران به اثبات رسید.
وی ادامه داد: از سالهای گذشته برخی کشورهای اروپایی و آمریکا در قالب سوء ظن ایران را متهم به فعالیت نظامی هسته ای می کردند و با طرح بازدید از مراکز نظامی کشور درصدد راستی آزمایی کشور بودند.
جلیل سرقلعه تصریح کرد: اکنون با بسته شدن پی ام دی و تصویب قطعنامه جدید، 12 قطعنامه شورای حکام که طی سالهای 2003 تا 2012 در رابطه با موضوع اجرای پادمان با ایران و از جمله مطالعات ادعایی علیه ایران تصویب شده بود لغو گردیده و دیگر بهانه ای برای تحریم مجدد ایران وجود ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امید است تا با همین رویه دولت یازدهم برنامه های کشور به نحوی پیش رود که دیگر بهانه ای برای تحریم های ظالمانه و تصویب قطعنامه علیه کشور در اختیار شورای حکام قرار نگیرد.
به گزارش ایرنا،شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درنشست روز سه شنبه با تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای 1+5،با اجماع، رای به بستن پرونده ای داد که بیش از یک دهه عامل فشار، تهدید وتحریم علیه ایران بود.
به موجب این قطعنامه پرونده موسوم به پی.ام.دی یا همان مطالعات ادعایی بسته می شود و دستور کار آژانس از بررسی مسائل گذشته وحال ایران معطوف به آینده خواهد شد.
مختومه شدن پرونده ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران به معنی آن است که این پرونده از دستور کار آژانس خارج می شود واین نهاد نظارتی سازمان ملل ازاین پس نظارت بر حسن اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را در دستور کار قرار خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار