عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: بسته شدن پرونده پی. ام. دی و تصویب قطعنامه جدید پایانی بر سناریوی ناکام اتهامات هسته ای علیه ایران و تاییدی بر حقانیت کشور بود.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 19 December 2015
امیرعباس سلطانی افزود: سرانجام پس از یک دهه حقانیت ملت ایران در سایه تدبیر و گفت و گو به جهان ثابت شد و این موفقیت سرآغاز تحولات خوبی در روابط دیپلماتیک کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: این دستاورد بزرگ حاصل رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، صبوری و مقاومت ملت ایران و تدبیر دولت یازدهم است که نشان داد ایران اسلامی با برخورداری از فرهنگ و تمدن دیرینه از منطق و گفتمان محکمی در جهان برخوردار است.
سلطانی تصریح کرد: بارها از سوی دولتمردان و مسوولان نظام عنوان شده بود که ایران اسلامی به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست و تنها به دنبال استفاده صلح آمیز از این ظرفیت علمی است، اما مخالفان جمهوری اسلامی برای زیرفشار قرار دادن کشور، ادعاهای واهی مبنی بر غیرصلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران را مطرح می کردند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از خدمات و زحمات تیم دیپلماسی کشور برای این دستاورد قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درنشست روز سه شنبه با تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای 1+5 ، با اجماع، رای به بستن پرونده ای داد که بیش از یک دهه عامل فشار، تهدید و تحریم علیه ایران بود.
به موجب این قطعنامه پرونده موسوم به پی.ام.دی یا همان مطالعات ادعایی بسته می شود و دستور کار آژانس از بررسی مسائل گذشته وحال ایران معطوف به آینده خواهد شد.
مختومه شدن پرونده ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران به معنی آن است که این پرونده از دستور کار آژانس خارج می شود واین نهاد نظارتی سازمان ملل ازاین پس نظارت بر حسن اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را در دستور کار قرار خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار