خطیب جمعه قم:
امروز وزارت خارجه باید بیش از گذشته پرچم مظلومیت شیعیان نیجریه را درمجامع بین المللی افراشته کند تا دیگر هیچگاه دشمنان اسلام این چنین گستاخانه به شیعیان و مکتب تشیع نتازند.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 18 December 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه کشتار مسلمانان نیجریه یک حرکت کاملاً صهیونیستی و مورد حمایت برخی از کشورهای خود فروخته منطقه است، اظهار داشت: کشتار بی رحمانه بیش از 500 انسان مظلوم و بیگناه و دفن آنها در گورهای دسته جمعی در برابر چشم مدعیان حقوق بشر رخ داده که اگر این حادثه در اروپا بود، گوش فلک را کر کرده بودند.

وی افزود: متأسفانه برخی از روسای کشورهای عربی در اقدامی تعجب برانگیز در تماس با رئیس جمهور نیجریه این کشتار بی‌رحمانه را حرکتی در راستای مبارزه با تروریسم خوانده و به دولت نیجریه بابت این جنایت تبریک گفته‌اند.

امام جمعه قم با تشکر از مواضع رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در این زمینه تصریح کرد: امروز وزارت خارجه باید بیش از گذشته پرچم مظلومیت شیعیان نیجریه را درمجامع بین المللی افراشته کند تا دیگر هیچگاه دشمنان اسلام اینچنین گستاخانه به شیعیان و مکتب تشیع نتازند. 

وی با اشاره به تلاش‌های دولت در زمینه بسته شدن پرونده پی ام دی گفت: امیدواریم با بسته شدن پرونده ابعاد احتمالی نظامی فعالیت های هسته ای کشورمان و لغو 12 قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران، فرصتی فراهم بیاورد تا دیگر شاهد تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران نباشیم. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این امر یک پیروزی بزرگ بود که بعد از یک دهه شاهد آن بودیم.

وی به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: کسانی که احساس تکلیف کرده و شرایط لازم را در خود می بینند باید در صحنه حضور داشته باشند و همه کاندیداها باید ملتزم به قانون بوده و حرمت شورای نگهبان را حفظ و حراست کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور صیانت از شورای نگهبان را صیانت از آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی دانسته و خاطرنشان کرد: جایگاه شورای نگهبان به عنوان یکی از استوانه‌های نظام اسلامی باید حفظ شود و به هیچ وجه تخریب نشود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به تجاوز کشور ترکیه به خاک عراق، تصریح کرد: ترکیه در مناسبات خود با کشورهای همسایه به شدت شکست خورده است و زمامداران این کشور نباید بیش از این با آبروی ملت بزرگ و شریف ترکیه در عرصه های بین المللی بازی کنند.

وی افزود: مگر دولتمردان ترکیه چه سودی از تجاوز به سوریه و درگیری روسیه عایدشان شده که حالا به رغم اعتراضات دولت و مردم و مراجع دینی عراق دوباره هوس تجاوز به خاک عراق کرده‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت گفت: امروز دشمنان راهکارها و نقشه های خود را برا ایجاد تفرقه گذاشته و جنگ میان شیعه و سنی را به راه انداخته اند.

وی تصریح کرد: تمام گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته کشورهای غربی هستند تا جهان اسلام درگیر اختلاف و تفرقه شود و علاوه بر این، پروژه‌های اسلامی‌هراسی خود را نیز گسترش دهند و جهانیان را از دین آیین الهی بترسانند و عده‌ای هم به صورت عمد یا از روی جهل در این دام افتاده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار