کد خبر: ۱۴۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸ 07 December 2015

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از نعمت ولایت فقیه برخوردار است، ولی فقیه ماندگار است و به برکت ولی فقیه حاکمیت در این نظام از آن اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی یزدی در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم «عبدالرشید رشوند» که عصر امروز در محل مصلی نماز جمعه کرج با حضور نماینده ولی فقیه در البرز برگزار شد، اظهار داشت: در آیات قرآن کریم آمده کسانی که کفار را به جای مومنان دوست و رفیق خود قرار می‌دهند آیا گمان می‌کنند که عزت در گرو برقراری رابطه با کفار است آیا این گونه تصور می‌کنند که با دوستی با کفار می‌توانند به عزت نائل شوند.

وی با بیان بخشی دیگر از آیات قران کریم افزود: آنان باید بدانند همه عزت برای خدا است و هر کس عزیز شود خدا او را عزیز می‌کند و اگر بخواهد کسی ذلیل شود هیچ کس توان بلند کردن او و عزت بخشیدن به او را نخواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه کلمه عزیز، عزت و مشتقات دیگر آن 119 بار در قرآن کریم به کار برده شده است، خاطرنشان کرد: این تکرار کلمه مخصوصا کلمه عزیز در آیات قرآن نشان دهنده این است که خداوند با طرح این کلمه یک موضوع بسیار با اهمیتی را مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه باید به عمق و ریشه این لغت پی برد که خداوند از بیان این واژه چه چیزی را مد نظر داشته است، تصریح کرد: عزیز در فرهنگ فارسی به معنای نفوذناپذیر است، اگر خدا در قران 92 بار از کلمه عزت استفاده می‌کند این عزت به معنای این است که هیچ چیز نمی‌تواند در اراده پرودگار نفوذ و خللی ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحی یزدی با اشاره به اینکه باید دید این عزت از کجا سرچشمه میگیرد که برحسب آیات شریف قرآن کریم، احادیث و روایات سه چیز عامل عزت انسان است، گفت: علم و دانش انسان در وهله نخست سبب نفوذناپذیری انسان می شود به همین سبب کسی که از علم بیشتری برخوردار باشد آسیب کمتری را متحمل می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز با اشاره به اینکه اسلام سفارش فراوانی به فراگیری علم و دانش داشته است، افزود: در باره کسب علم تاکید فراوانی در ایات و روایات شده است که ملائکه به وجود چنین فردی افتخار و مباهات می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در پی قدرت مثبت و مفید باشد، اظهار داشت: در بین پادشاهان قدیم مصر که برخی را به عنوان عزیز خطاب می‌کردند یک جهت این خطاب به این منظور بود که پاشاهان خود را مقتدر و عزیز می‌دیدند به همین سبب به آن‌ها عزیز مصر گفته می‌شد.

رئیس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه شرط اقتدار هر دولت و حکومتی این است که بتواند توانمندی های خود را بالا ببرد، گفت: این نکته قابل توجه افرادی است که گاهی اوقات در بحث هسته‌ای تعریض می زدند و می گفتند که ما چه نیازی به انرژی هسته‌ای و دانش هسته‌ای داریم، خدا برای ما نعمت را تمام کرده دیگر نیازی به این دانش نیست.

وی با بیان اینکه این افراد غافل هستند که خداوند می‌فرماید اگر عزت می خواهید باید قدرت خودرا بالا ببرید، خاطرنشان کرد: آیه شریفه‌ای که به عنوان شعار سپاه در ایران می‌درخشد نمونه بارز این مطالب است چرا که یکی از مواردی که دشمن از توان یک قدرت و حکومت هراس و وحشت دارد، قدرتی است که آن حکومت در اختیار دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز بیان کرد: ملت ایران با تدبیر و حکمتی که در درایت مقام معظم رهبری وجود داشت چنان عزت پیدا کرد که در کنار دانش هسته‌ای سایر آگاهی و دانش او نیز ارتقا یافت.

وی با تاکید بر اینکه امروزه در جهان دارای رتبه های تک رقمی علمی هستیم، تصریح کرد: دومین چیزی که به انسان عزت می دهد قدرت مثبت و درست است، برخی افراد را دیده‌ایم که قدرت داشتند اما در اوج ذلت به نابودی گرویدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه سومین چیزی که سبب عزت انسان می‌شود حیات طیبه است، افزود: افرادی در جامعه هستند که به پست و مقام رسیدند اما این جایگاه برای آنان عزت آفرین نیست.

وی با تاکید بر اینکه حیاتی سبب عزت انسان می‌شود که حیات طیبه باشد، مانند حیات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: آن کسی که در راه خدا زندگی می‌کند و به شهادت می‌رسد هیچ گاه مرده نیست و در کنار سفره نعمت پرودگار نشسته و از روزی آن بهره می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین روحی یزدی با بیان اینکه در مقابل عزت، ذلت است و انسان هر کدام از موارد مذکور را نداشته باشد سر از ذلت در می‌آورد، گفت: نشانه ذلت این است که انسان کاری کند که پشیمان و مجبور به معذرت‌خواهی شود.

وی با بیان اینکه اسلام از پیروان خود خواسته است که همواره زندگی عزت‌مند و سربلند داشته باشند، افزود: باید به نحوی زندگی کرد که زندگی ما عز‌ت‌مند باشد به گونه‌ای که دشمنان نتوانند در ما و جامعه نفوذ پیدا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که در رابطه با نفوذ بیانات ارزشمندی را ارائه کرده اند، گفت: متاسفانه برخی چون گوش شنوا ندارند کلمه نفوذ را آنچنان که به حق است مورد توجه قرار نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و بسیجیان جریان نفوذ را مطرح کردند، اظهار داشت: باید حواس خود را در راستای برگزاری انتخاباتی که در 7 اسفند سال جاری پیش رو داریم جمع کنیم که دشمنان کم کم در مراکزی که به عنوان مراکز تصمیم‌گیری است نتوانند نفوذ پیدا کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز با تاکید بر اینکه ملت ایران مجلس ششم را فراموش نمی‌کند، مجلسی که هر روز دچار چالش و تنش بود، گفت: مشکلاتی که امروز ایران به سبب بحث هسته‌ای گرفتار آن شده، سرنخ آن در مجلس ششم بود به همین سبب باید حواسمان جمع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحی یزدی با اشاره به اینکه رای ما ایجاد مسئولیت می‌کند چرا که در قابل رای خود باید به شهدا پاسخگو باشیم، افزود: باید پاسخگوی شهیدانی که در طول 8 سال دفاع مقدس رفتند و خون خود را به پای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران ریختند، باشیم.

وی با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند همه تکلیف ما در روز انتخابات این است که در شناسنامه یک مهر انتخابات حک شود، گفت: برای شناسایی افراد واجد شرایط وظیفه داریم، نباید کسانی را به مجلس خبرگان و شورای اسلامی بفرستیم که حضورشان در آنجا سبب نفوذ اغیار به جامعه ایرانی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه که ایران تفکر اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از نعمت ولایت فقیه برخوردار است، ولی فقیه ماندگار است و به برکت ولی فقیه حاکمیت در این نظام از آن اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین روحی یزدی با اشاره به اینکه به عنوان یک ولایت مدار تکلیف داریم، افزود: نمی توان صرف اینکه ممکن است افرادی در گذشته خط ولایت فقیه بودند، اعتماد کرد، میزان طبق فرموده امام خمینی(ره) حال فعلی افراد است، ممکن است فردی در گذشته در خط ولایت بوده اما امروز زاویه اندکی با ولایت پیدا کرده باشد، باید با چشم باز به افراد رای دهیم.

وی با بیان اینکه باید به بحث نفوذ فردی و جریانی که مقام معظم رهبری به آن پرداختند، توجه کنیم، یادآور شد: باید حواسمان جمع باشد تا افراد به راه‌های مختلف نتوانند در جایگاه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیری نفوذ پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سفارشات مقام معظم رهبری قرائت وصیت نامه شهدا است، بیان کرد: شهید مدافع حرم عبدالرشید رشوند 48 سال بیشتر عمر نکرد اما عمر با برکتی داشت، وی 12 سال گذشته یک کلیه خود را به بیمار کلیوی هدیه کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحی یزدی گفت: برخی می‌گویند اگر می‌خواهیم در دنیا سر بلند باشیم باید با فلان کشور ارتباط داشته باشیم در حالی که اشتباه می‌کنند چرا که قدرت از آن خدا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار