مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی می‌توانند با انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، فناوری‌های سبز و بدون آلایندگی را در اختیار صنایع کشور قرار داده و حلقه وصل میان محیط زیست سالم و صنایع پاک باشند.
کد خبر: ۱۳۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 30 November 2015
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی در دیدار اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در سخنانی اظهارکرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی نقش بسیار مهمی در ایجاد درک متقابل میان فعالان زیست محیطی و اقتصادی برعهده دارند.

وی با بیان اینکه محققان و پژوهشگران می توانند فناوری‌های سبز و بدون آلایندگی را در اختیار صنایع و واحدهای تولیدی کشور قرار داده و حلقه وصل میان محیط زیست سالم و صنایع پاک باشند، خاطرنشان کرد: از مراکز علمی و آموزش عالی انتظار می رود راهکارهای مناسب جهت رفع معضلات زیست محیطی در حوزه‌های گوناگون ارایه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به برخی معضلات و چالش‌های زیست محیطی استان از جمله موضوع پسماندها، واحدهای آلاینده به ویژه ذوب فلزات و ریزگردها، گفت: برخی آلاینده‌های زیست محیطی که تهدید جامعه بشمار می‌روند با استفاده از صنایع تبدیلی و بازیافتی می‌توانند بهترین فرصت‌های اقتصادی باشند.

وی در پایان بر ضرورت اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی زیست محیطی تاکید کرد و گفت: با وجود کمبود اعتبارات و نیروی انسانی، تلاش برای عقب ماندگی‌های انباشته در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست با جدیت دنبال می‌شود تا زمینه برای دستیابی به توسعه و پیشرفت پایدار در کشور و در استان قم فراهم شود.  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار