کد خبر: ۱۳۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 25 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون متبوعش جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان خبر داد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: تعدادی از نمایندگان سوالات خود را از وزیر مطرح کردند که سوالات در خصوص مشکلات موجود در دانشگاه فرهنگیان و علت عدم اجرای ماده 23 قانون برنامه پنجم و مباحث دیگر بود.

وی ادامه داد: آقای کوچکی نژاد و آصفری از توضیحات وزیر قانع نشدند وسوالات آن‌ها به صحن علنی مجلس می‌رود. بنده نیز سوالی مطرح کردم که برای حل آن به وزیر زمان داده شد. فیاضی افزود: پرداخت پاداش‌های فرهنگیان بازنشسته یکی محورهای پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش بود که در این زمینه نیز موضوعات مختلفی مطرح شد.

پیش از این جبار کوچکی نژاد در گفتگو با گیلان آنلاین با اشاره به اهمیت و حساسیت مراکز آموزشی گیلان اظهار داشت: یکی از مراکزی که بسیار مهم است و مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به آن دارند دانشگاه فرهنگیان است. دانشگاه فرهنگیان محل ساختن معلمین است که بتوانند دانش آموزان را در راستای اهداف انقلاب اسلامی تربیت کنند. نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در گیلان مدتی است که واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان به شکل بسیار بدی مدیریت می شود.

اکثریت کارکنان این دانشگاه از نحوه مدیریت رییس آن ناراضی هستند. برخی از اقدامات وی در شان دانشگاه فرهنگیان نیست. برای رییس دانشگاه فرهنگیان کشور متاسفم که علیرغم اذعان به ضعف های این خانم، هنوز نتوانسته تغییری در این دانشگاه انجام دهد.

نماینده رشت اظهار داشت: رییس دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر چند روز در هفته را در مازندران حضور دارد و وقت کمی را برای این دانشگاه صرف می کند. آنهایی که زمانی ادعا داشتند که اجازه نخواهند داد غیربومی ها سمت های مدیریتی را در گیلان به عهده بگیرند چرا در حال حاضر سکوت می کنند و آیا آن شعارهایشان صرفاً برای کسب رای مردم بود یا به آن اعتقاد داشتند؟

پس چرا از این مدیریت بسیار ضعیف حمایت می کنند. مدیریت این دانشگاه برای آن ارزشی قایل نیست و حتی در مقطعی ساختمان این دانشگاه را که مخصوص خواهران است به یک دانشگاه خصوصی اجاره داد. مدیریت این دانشگاه با تخلف تعدادی نیروی جدید جذب کرده که از نزدیکان برخی آقایان هستند و شاید علت حمایت این آقایان از مدیریت این دانشگاه همین باشد.

وی آن قدر انحرافی کار می کند که روی اخراج برخی از نیروهای ارزشی پافشاری دارد و من از دیوان محاسبات و دیگر ارگان های نظارتی درخواست می کنم تا به وضعیت این دانشگاه رسیدگی کنند.

جبار کوچکی نژاد افزود: امروز همه تشکل ها و نهاد نمایندگی رهبری به شدت از مدیریت این واحد نگران هستند و اعتراض خود را به ما رسانده اند.

مدیر این واحد پس از آن که ابلاغ مسئولیت خود را گرفت دیدگاه های شدیداً انحرافی خود را نمایان کرد و ما از اینکه چنین کسانی مسئولیت تربیت معلم را بر عهده دارند متاسف هستیم.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: وی صلاحیت ماندن در این مسئولیت را ندارد و شدیداً به وزیر آموزش و پرورش معترض هستیم و ایشان در آینده نزدیک باید در مجلس در این زمینه به من پاسخ دهد./گیلان نو


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار