رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که با اهداف شیطانی به منظور اغفال زنان و دختران، در فضای مجازی صفحات غیراخلاقی ایجاد کرده بود، توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 25 November 2015

به گزارش تابناک تبریز،محسن محمودی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز اظهار داشت: در پی رصد ماموران پلیس فتا آذربایجان‌شرقی، وبلاگی با محتوای غیراخلاقی با قصد اغفال زنان و دختران کشف شد.

وی افزود: با توجه به محتوای بسیار مخرب این وبلاگ، شناسایی و دستگیری مالک وبلاگ در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

محمودی تصریح کرد: پس از تهیه مستندات لازم و انجام اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه انگیزه خود را از ایجاد این وبلاگ، اغفال زنان و دختران اعلام کرده است که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پلیس فتا فعالیت همه وبلاگ‌ها در فضای مجازی را تحت نظر دارد گفت: شهروندان در صورت مشاهده صفحات غیراخلاقی در فضای مجازی، موضوع را از طریق ایمیل AZ.SH_FATA@POLICE.IR برای پیگیری‌های قانونی به پلیس فتا اعلام کنند‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای، گفت: انتشار اطلاعات شخصی افراد در شبکه مجازی که موجب هتک حیثیت او شود، تا دو سال زندان در پی دارد.

محمودی اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه بعد از درخواست طلاق از همسرش، وی اقدام به فحاشی و آبروریزی و تهدید و ثبت مطالب رکیک در پروفایل «تانگو» و «بی‌تالک» کرده است، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از استخراج و جمع‌آوری شواهد و با اخذ دستور مقام قضایی فرد مذکور به پلیس فتا احضار شد.
وی در ادامه افزود: متهم در مواجه با مستندات پلیس، جرم خود را پذیرفت و انگیزه خود از این کار را درخواست طلاق همسرش اعلام کرد.
محمودی با اعلام اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه مناسبی جهت تلافی کردن و بیان مشکلات و اختلافات خانوادگی نیست.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی به ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: هر کس به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی، اسراری شخصی را بدون رضایت او منتشر کند، به نحوی که منجر به ضرر و عرفاً موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا دو سال و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
نیاز شدید به برخورد با چنین محتواهای فضای مجازی شدیدأ حس میشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :