کد خبر: ۱۳۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 21 November 2015

فرماندار کرج با اشاره به ظرفیت های فراوان استان البرز در فعالیت های قرآنی گفت: این استان توانایی تبدیل شدن به پایتخت قرآنی کشور را دارد.

به گزارش ایرنا،محمدتقی ایرانی روز پنج شنبه درآئین اختتامیه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآن کریم البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: این استان ظرفیت بالایی در پرورش حافظان، قاریان و پژوهشگران قرآنی دارد.

وی به مسئولان اوقاف و امور خیریه کشور و استان که در این آئین حضور داشتند، پیشنهاد برگزاری مسابقه های قرآنی کشوری را در این البرز دارد.

ایرانی با تاکید براینکه قرآن به عنوان آخرین کلام وحی، سید و آقای کتاب های عالم است، به هفته کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته کتاب نشست های مختلفی برای آسیب شناسی کم شدن رجوع جوانان و خانواده ها به کتاب می شود ولی زمانی که صحبت از قرآن می شود، بحث متفاوت می شود.

وی گفت: توجهی که به قرآن است کاملا شرایط را برای همه متفاوت می کند زیرا زمانی که در محضر قرآن هستیم یعنی در محضر صاحب کلام زنده هستیم و در این زمان زندگی و حیات پیدا می کنیم و به سرچشمه وحی وصل می شویم.

وی افزود: نشست و برخاست با قرآن، روح در کالبد انسان می دمد و به انسان حیات مجدد می دهد و قرآن ناطق است زیرا با بشر صحبت می کند و مشکل گشای گرفتاری ها جوامع و بشریت است.

وی بیان داشت: فقط صرف تلاوت قرآن نمی توان راه را یافت بلکه احتیاج به تفسیر دارد که مفسر واقعی حضرت علی (ع) هستند در حالیکه افرادی همچون داعش تکفیری به نام خدا و قرآن جنایت می کنند زیرا تفسیر به رای می کنند.

فرماندار کرج اضافه کرد: باطن قرآن، پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) هستند و باید ظاهر و باطن را در کنار هم داشت.

در این آئین از 20 نفر برتر مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآن کریم استان البرز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار