شماره سوم نشریه توسعه صنعت نفت با روی جلدی از کاریکاتور سه وزیر کابینه حسن روحانی منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 17 November 2015
پرسش اصلی  این شماره نشریه این است که چرا وزارت نفت باید خوراک ارزان به دیگر نهادها و سازمان های دولتی و صنعتی بدهد؟ عباس عبدی در این خصوص  از زاویه اقتصاد سیاسی و قیمت گذاری نازل به تحلیل این موضوع پرداخته است به همراه گزارشی با عنوان "پدر خوانده ها مظلوم میشوند".
گزارش میدانی این شماره مجله توسعه نفت به روستایی در نزدیکی اراک به نام"کزاز" پرداخته است که در مجاورت  با پالایشگاه های اراک و پس مانده های آنجا ،شیوع سرطان در این روستا بیداد می کند. این گزارش به قلم نرگس جودکی است.
 
 جلد جنجالی مجله نفتی از 3 وزیر +عکس
 
پرونده ای با عنوان "صنعت نفت در برابر نفرین نفت" به قلم جعفر خیرخواهان تحلیل گر شناخته شده اقتصاد سیاسی فراهم شده است که ساختار سیاسی اقتصادی کشورهای نفتی را بررسی کرده است.
 
 پرونده ای هم در خصوص مسایل اخیر در کردستان عراق از دریچه نفت در این شماره نشریه آمده است. جواد یارجانی مدیرکل پیشی اوپک وزارت نفت هم به تحلیل این روزهای بازار نفت نشسته است که البته گریزی از چگونگی کنار گذاشتنش در دوران میرکاظمی نبود که زوایای از آن دوران  را روشن می کند.
همچنین نگاهی تاریخی به ورود شرکتهای نفتی آمریکایی به ایران شده است که درست صد سال پیش با بلوای سقاخانه آقا شیخ هادی ممانعت از این کار به عمل آمد.
مدیر کل حقوقی شرکت ملی نفت در خصوص زوایای پرونده بابک زنجانی مصاحبه ای انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار