دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ضمن انتقاد از طرح بسته اقتصادی دولت، وام خودرو با نرخ تسهیلات 16 درصد را حمله به جیب خالی مردم دانست.
کد خبر: ۱۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 11 November 2015
فیروز ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص بخش های مختلف طرح برنامه 6 ماهه دولت، اظهار کرد: در زمینه این طرح سه مسئله از جمله کاهش سپرده قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی، وام خودرو تا سقف 25 میلیون تومان و کارت های اعتباری 10 میلیونی به منظور تحریک تقاضا باید بررسی شود.
وی ادامه داد: کاهش سپرده قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی نمی تواند تاثیر زیادی در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشد زیرا مبلغی که به واسطه این اقدام صرفه جویی می شود قابل توجه نیست و با نیازهای کنونی جامعه اقتصادی هم خوانی ندارد، همچنین وام خودرو با نرخ تسهیلات 16 درصد و کارت های اعتباری با نرخ تسهیلات 12 درصد را می توان حمله به جیب خالی مردم تلقی کرد زیرا اگر مردم قدرت خرید و سرمایه داشتند محصولات در انبارها انباشته نمی شد. حداکثر کارمزد این تسهیلات باید ۴ تا ۵ درصد در نظر گرفته شود تا مردم از این طرح بیشتر استقبال کنند.
ابراهیمی با اشاره به این که تحریک تقاضا یکی از تصمیمات جدی است که تمام دولت ها در شرایط رکود می گیرند، اظهار کرد: این موضوع مهم یکی از مولفه هایی است که می تواند موجب خروج کشور از شرایط بحران و رکود شود اما برنامه 6 ماهه دولت تنها مسکن موقتی برای وضعیت فعلی اقتصادی کشور است.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این که قدرت خرید مردم به شدت آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که دولت با نرخ های بالا در اختیار مردم قرار می دهد عملا ته مانده سرمایه های اقتصادی مردم را هدف گرفته است، زیرا در این شرایط که آسیب های جدی به واسطه تورم لجام گسیخته و سیاست های اقتصادی متوجه مردم شده این نرخ تسهیلات بسیار زیاد است.
وی با اشاره به این که حوزه اقتصاد نیاز به حمایت ها و بسته های جدی تر منطبق با نیازهای اساسی جامعه دارد، گفت: طرح خرید لوازم خانگی با نرخ بالای سود تسهیلات مردم را بیش از گذشته بدهکار خواهد کرد و حتی کسانی که فاقد بدهی هستند بدهکار خواهند شد زیرا در این طرح منافع ملت در نظر گرفته نشده است حتی منافع تولید نیز از نظر دور مانده است. زیرا منافع تولید زمانی در نظر گرفته می شود که قدرت خرید مردم افزایش یابد اگر قدرت خرید تقویت شود خود به خود منافع تولید تامین  و نرخ بیکاری اصلاح می شود.
برچسب ها: وام خودرو
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار