معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع نقطه حادثه‌خیز تنگ پیرزال در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴ 03 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا روز چهارشنبه در بازدید از محور چرام -سرفاریاب حدفاصل محدوده تنگ پیرزال که حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ حضور داشت، به اقدامات پیشگیرانه در خصوص این نقطه حادثه خیز اشاره کرد و اظهار داشت: رفع این نقطه حادثه خیز در دو بخش کوتاه مدت (زودبازده) و بلندمدت (دیربازده) در دستور کار راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: اینکه گفته می‌شود پروژه توسط راهداری رها شده کم لطفی است، فرمانداری و پلیس راه شهرستان چرام واداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در خصوص رفع این نقطه حادثه‌خیز پای کار هستند.
وی بیان کرد: این محدوده به علت توپوگرافی خاص کوهستانی و شیب‌های تند همیشه مخاطرات زیادی ایجاد کرده است که جلوگیری از صدمات جانی ومالی برای کاربران جاده‌ای با اصلاح معبر از دغدغه‌های مسئولان استان خصوصا استاندار بوده است.
روستا تصریح کرد: نقطه حادثه خیز تنگ پیرزال در منطقه سرفاریاب شهرستان چرام را نه تنها رها نکردیم بلکه به صورت دقیق اقداماتی انجام شده و امروز هم در حال ترمیم وبهسازی هستیم.

رفع نقطه حادثه‌خیز تنگ پیرزال در دستور کار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه بخش امانی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای اصلاحاتی به صورت زود بازده در شعاع مورد نظر با تشدید علائم هشدار دهنده انجام داده، گفت: قرنیز پل تخریب ومجدداً احداث شد، همچنین نصب بیس پلیت و گاردریل در سه مرحله انجام گرفت، اما توسط وسائط نقلیه عبوری مجدداً آسیب دید.
روستا با اشاره به اینکه لکه گیری و روکش آسفالت محور بار‌ها انجام شده است، گفت: خط کشی معبر جهت پیک شب و هدایت رانندگان و مسافران انجام شد، اما با وجود نصب تابلوی محدودیت سرعت و توپوگرافی سخت محدوده، عدم توجه رانندگان به سرعت مطمئنه از علت‌های مؤثر در به وجود آمدن حوادث رانندگی است.
وی به اصلاحات دیربازده در این معبر اشاره کرد و گفت:با پیگیری‌های استاندار نامه‌ای در تاریخ پانزدهم بهمن ماه سال گذشته به حوزه دفتر نگهداری علائم، تجهیزات وتوسعه ایمنی سازمان حمل و نقل و راهداری کشور جهت تأمین اعتبار و صدور مجوز برگزاری مناقصه ارسال شد.
روستا اظهار داشت: با حضور مهندسین مشاور طرح، معاونین ومهندس عالی پروژه جلسه‌ای تشکیل و تمام طرح‌های پیشنهادی پایش شدند و نهایتاً با تصویب تغییر واریانت این مقطعه حادثه خیز به تأیید اعضا رسید و عملا پل‌های موجود از معبر حذف شدند.

رفع نقطه حادثه‌خیز تنگ پیرزال در دستور کار است

وی با بیان اینکه به علت حساسیت موضوع نقطه حادثه خیز جزء طرح‌های پیشنهادی سفر ریاست جمهور به استان قرار گرفت، گفت: برآورد اولیه برای رفع این نقطه حادثه خیز بالغ بر ۶ میلیارد تومان است که جهت برگزاری مناقصه واخذ پیمانکار آماده و تحویل اداره پیمان ورسیدگی قرار گرفت.
معاون استاندار با بیان اینکه اقدامات فوق به همراه نقشه و پروفیل‌های طولی وعرضی و رعایت ضریب ایمنی بالا در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: مسئولان در جاده‌هایی که دارای نقطه مستعد حادثه است با حساسیت ورود و تا نهایی شدن واخذ پیمانکار از طریق راهداری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

تشریح وضعیت نامطلوب مسیر از زبان پلیس

لازم به توضیح است رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با جاده یاسوج به چرام و سقوط خودرو‌ها در «تنگ پیرزال» هشدار داد.

سرهنگ حسن دانایار در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: تردد و نقاط گردشگری زیادی روی جاده یاسوج به چرام بخصوص محدوده تنگ پیرزال است.

وی با بیان اینکه تا دیر نشده است باید فکری اساسی برای این جاده شود، افزود: مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام و برخی مناطق استان‌های جنوبی از این جاده استفاده می‌کنند و در ایام تعطیلات محل تفریح و گردش مردم است، اما متاسفانه جاده مناسب ندارد.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در محدوده «تنگ پیرزال» که بخشی از این جاده است، چند پل غیر هندسی، غیر مهندسی و غیر اصولی وجود دارد که این نوع پل و جاده را  در هیچ جای دنیا نمی‌بینیم.

سرهنگ دانایار تصریح کرد: هر سال شاهد تصادفات زیادی در این جاده بخصوص محدوده «تنگ پیرزال» هستیم که اکثرا سقوط از پل‌های این محدوده است.

وی ادامه داد: این جاده استاندارد و ایمنی مناسب و لازم را ندارد و از لحاظ فنی و مهندسی نیز با مشکلات جدی مواجه است، بطوریکه باعث پس زدن ترافیک می‌شود و گاهی تا ساعت ۲۳ در اینجا ترافیک است.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این در حالی است که دستگاه‌های متولی و مسئول با اقدامات بلند مدت و تعریض و ایمن سازی پل‌ها و اصلاح جاده می‌توانند در رفع مشکلات مردم و کاهش تصادفات این جاده نقش مهمی ایفا کنند.

دانایار اظهار کرد: قبل از تعطیلات نوروز یک خودرو از یکی از پل‌های «تنگ پیرزال» به دره سقوط کرده است.

وی تاکید کرد: این جاده در حد جاده اصلی ترافیک دارد، اما کیفیت و ظرفیت آن در حد یک جاده روستایی هم نیست.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پل‌های این تنگ ظرفیت عبور یک دستگاه خودرو را در لحظه ندارد و با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه‌اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
سایت محترم تابناک
درکجای دنیا در بستر رودخانه جاده ساختند تنگ پیرزال بستر یک روخانه فصلی هست که اتفاقا بعضی سالها سیلاب بزرگی از ان رد می شود مسیر لوله گاز سراسری هم می باشد بنابراین این مسیر محل عبور یک جاده نمی باشد لذا اقایان مسئول نباید راحت ترین وکم هزینه ترین مسیر را برای ساختن جاده انتخاب کرد و با ساختن وزدن یک تونل می توان شهر سرفاریاب را به مرکز شهرستان نزدیک کرد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار