استاندار استان مرکزی گفت: جذب اعتبارات تملک عمرانی این استان از محل اعتبارات سال گذشته ۵۰ درصد بیشتر از ۶ سال قبل است.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 07 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه روز پنجشنبه در ایین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی شهرستان زرندیه افزود: سال گذشته بیش از ۵۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه در استان مرکزی جذب شد که این اعتبارات از ۳۲ هزار میلیارد ریال سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد بیشتر است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی به لحاظ تنوع تولیدات صنعتی استان مرکزی رتبه اول کشور و شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز نگین صنایع غیر نفتی کشور است که انتظار می رود تملک اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۲ به بیش از سال گذشته برسد.

مخلص الائمه یادآور شد: با استفاده از این اعتبارات بسیاری از طرح‌های نیمه تمام با قدمت ۱۰ تا ۲۰ سال بودیم که با زیر ۲۰ درصد پیشرفت تحویل دولت سیزدهم شده بود به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این طرح‌های افتتاح شده با توجه به پیشرفت فیزیکی مورچه‌ای ‌که قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم داشتند ادامه پیدا می‌کرد بدون شک تا ۳۰ سال آینده نیز به اتمام نمی رسیدند.

استاندار مرکزی همچنین از تحقق ۱۴۵ درصدی درآمدهای استان در سال جاری خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود این مقدار تا پایان سال به بیش از ۱۵۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه افتتاح طرح‌های عمرانی زرندیه در ایام الله دهه فجر برنامه‌ریزی شده بود که به منظور سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به زمان فعلی موکول شده است یادآور شد: برای اجرای این طرح‌ها چهار هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با بهره برداری از آنها برای ۷۹۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار