رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: فرمانداران باید وقت بگذارند و از راهکارهای گروه‌های اندیشه ورز در جهت شناسایی رفع نقاط حادثه خیز فرهنگی کشور کمک بگیرند.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ 05 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمد عباسی، سه‌شنبه ۱۵ اسفند در نشست مشترک شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی اظهار کرد: مسائل اجتماعی در اولویت امور کشور قرار دارد چراکه دشمن در مسائل نظامی، اقتصادی و سیاسی در طول ۴۵ سال گذشته به هیچ وجه موفق نبوده و اکنون هدف خود را مسائل اجتماعی گذاشته است.

عباسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی پاسخ قدرتمندی به انواع فتنه‌های دشمن داده است گفت: علیرغم تمامی فتنه‌ها و مشکلات، ملت ایران به زانو در نیامده و همچنان در حال مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در اندیشکده‌های خود مسائل اجتماعی ایران را مورد بررسی قرار داده است افزود: اینترنت جهانی در اختیار دشمن است و و از طریق فضای مجازی در چند سال اخیر، نسل جوان و نوجوان ما را مورد هدف قرار داده و متاسفانه تا حدودی توانسته که اثر بگذارد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: دشمن جبهه نرم افزاری قدرتمندی علیه بشریت شکل داده است. در همین راستا خطرهای اجتماعی فزاینده‌ای در جامعه ما شکل گرفته و خیلی از خانواده‌ها گرفتار آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ارکان نظام حکمرانی باید در رابطه با مسائل اجتماعی همفکری کنند گفت: لازم است هر ماه جلسات و کمیسیون‌های اجتماعی مختلفی تشکیل شود تا بتوان در این جنگ پیچیده و ترکیبی پیروز شد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آسیب های اجتماعی بزرگترین خطر برای ایران اسلامی است و نیاز به کار جهادی، همه جانبه و شبانه روزی دارد و این موضوع باید مورد تاکید تمام افراد باشد.

عباسی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۰ کشور تلاش کردند تا در یک جنگ ترکیبی کشور را دچار آشوب و بحران کنند که نتوانستند. با جلسات عادی نمی‌توان جوابگوی این جنگ ترکیبی و پیچیده بود چراکه اندیشکده‌های دشمن در این موضوع بسیار تلاش می‌کنند و ما باید بیشتر از آنها کار کنیم. چنین جلساتی باید خیلی تخصصی‌تر و محکم‌تر تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تعداد مسلمانان در اروپا روز به روز بیشتر می‌شود افزود: دشمنان دلیل این موضوع را جمهوری اسلامی می‌دانند و حاضرند همه امکانات خود را در جهت دشمنی با اسلام و ایران و نابودی جوانان ما به کار گیرند.

عباسی با تاکید بر شناسایی نقاط حادثه خیز فرهنگی کشور گفت: همه دستگاه‌ها باید از امکانات خود در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده کنند. باید فرمانداران وقت بگذارند و از راهکارهای گروه‌های اندیشه ورز در جهت شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز فرهنگی کشور کمک بگیرند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: ما نباید کار معمول و عادی انجام دهیم بلکه کار فوق العاده و ویژه باید انجام دهیم چراکه ابزار و سرعت دشمن از ما بیشتر است و باید دشمن را شکست دهیم. ایران اسلامی اکنون از لحاظ علمی یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و از لحاظ فرهنگی نیز باید کار ویژه کنیم تا به این درجه برسیم.

وی با تاکید بر پیشگیری از مفاسد افزود: دشمن اخلاق بشری را مورد هدف قرار داده است. آموزش و پرورش باید کارهای فوق العاده‌ای در آموزش مهارت‌ها و اخلاق اجتماعی انجام دهد. مشاوره صحیح در امور اجتماعی بسیار اهمیت دارد و تمام ظرفیت‌های مردمی و اجرایی باید در حوزه اجتماعی هم افزا شوند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در انتها تصریح کرد: ما انتخابات عزت مندی را پشت سر گذاشتیم و حاکمیت منتظر اثرگذاری برنامه های ما در دیگر حوزه‌های اجتماعی است تا سربلندی ایران اسلامی را در پی داشته باشیم.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز با اشاره به فوت فرزند کربلایی کاظم ساروقی اظهار کرد: شهر ساروق به جهت اینکه شهر کربلایی کاظم ساروقی بوده، همواره مورد توجه مراجع و علمای بزرگ کشور بوده است. به جهت برجسته‌ کردن این شهر، یک همایش پیاده روی در روز نیمه شعبان برنامه ریزی کردیم که با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم مواجه شد.

وی با بیان اینکه در بحث هویت متمرکز فرهنگی و اجتماعی دچار چالش جدی در استان هستیم گفت: امسال به این موضوع ورود کردیم و همایش سرآمدان دیار آفتاب را در تهران با حضور چهره‌های شاخص استان مرکزی که در تهران زندگی می‌کنند، برگزار کردیم تا همگرایی بین ظرفیت نیروی انسانی بومی استان مرکزی ایجاد شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: هیات اندیشه ورز هویت استان مرکزی در سال جاری جلسات متعدد و ایده‌های بسیاری را برنامه ریزی کرده و گام های بلندی را در راستای هویت بخشی به استان برداشته ایم.

مخلص الائمه با اشاره به افتتاح مجتمع اصحاب هنر و رسانه (ماهور) در شهر اراک افزود: این مجتمع کارکردهای فرهنگی و هنری زیادی داشته و خواهد داشت و برای اولین بار در کشور، مرکز رشد شرکت‌های فناور وابسته به پارک علم و فناوری در حوزه فناوری‌های نرم در این مجتمع شکل گرفت که کار ویژه‌ای است.

محسن خیرمند، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره خانواده در دستور کار ما قرار گرفته است. اکنون ۴ مرکز در اراک، ۳ مرکز ساوه و ۴ مرکز در شهرستان های دیگر استان داریم و در صدد هستیم تعداد مراکز در سال آینده بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار