دبیرعالی شورای انقلاب فرهنگی گفت: سند پوشاک و البسه ایرانی با همکاری شورای فرهنگی کل کشور مکتوب شده و آماده ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 05 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز سه شنبه در آئین افتتاح نخستین مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه البسه اسلامی ایرانی (شمیم یاس) اراک اظهار کرد: کشور نیازمند حکمرانی البسه ایرانی اسلامی است و این حکمرانی دارای راهبری است.

وی ادامه داد: شکل گیری مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه البسه ایرانی اسلامی سال‌ها دغدغه مسؤولان و مؤمنان بود که طراحی «شمیم یاس» قابل تقدیر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: تجربه ۱۵ ساله در شمیم یاس عرضه شده و این مرکز علاوه تأمین نیاز اجتماعی کشور اشتغالزایی را نیز به همراه دارد.

حجت الاسلام خسروپناه طراحی مرکز تخصصی شمیم یاس را نشان دهنده ذهن خلاق طراح آن بیان کرد و افزود: شورای فرهنگی انقلاب ۱۰ وظیفه در حوزه عفاف و حجاب به مقام مقام معظم رهبری ارائه کردند که یکی از ۱۰ بند البسه ایرانی اسلامی است.

وی اظهار کرد: در سال آتی سند پوشاک و البسه ایرانی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و سیاست گذاری البسه ایرانی اسلامی مصوب شود.

خسروپناه قوانین و تنظیم‌گری را از دیگر ملزومات در حوزه طراحی، تولید و عرضه البسه ایرانی اسلامی بیان کرد و گفت: اگر لباس‌های کارمندان طراحی ایرانی اسلامی داشته باشند می‌توان از ظرفیت این مرکز بهره‌مند شد.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید در راستای سیاست‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی قوانین تنظیم گری را انجام دهد، گفت: لباس نخستین نیاز جامعه است و مسئولان باید از قاچاق البسه و لباس جلوگیری کنند و باید تولید کننده را حمایت و تنظیم گری حکمرانی انجام دهیم.

وی افزود: مسئولان استان مرکزی باید از مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه البسه ایرانی اسلامی حمایت کنند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: به طور یقین حمایت استان از شمیم یاس می‌تواند اشتغالزایی را در این مجموعه افزایش دهد.

حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد: دیدبانی و نظارت ما از این مجموعه همچنان ادامه دارد و از استان نیز مطالبه می‌شود.

دبیرعالی شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: متولیان شمیم یاس باید جنس خوب با قیمت مناسب را به مردم عرضه کنند و کیفیت البسه تولیدی را افزایش دهند.

حجت الاسلام خسروپناه بیان کرد: جنس نامرغوب آسیبی برای تولید محسوب می‌شود و طراحی‌ها باید روزبه روز نوآوری شود چراکه نسل جدید نیازمند طراحی نو است.

وی با اشاره به اینکه سیاست مرکز شمیم یاس باید نوآوری به لحظه باشد، گفت: اسلام معتقد به زیبایی است بنابراین باید طراحی‌های جدید افزوده شود و در طراحی البسه از هوش مصنوعی استفاده گردد تا یک مرکز طراحی، تولید و عرضه البسه ایرانی و اسلامی در سطح بین المللی در اراک شکل گیرد تا کشورهایی که به زیست اسلامی معتقد هستند از این مرکز بهره بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار