نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حوزه‌های علمیه نقش مهمی در پیشگیری و مهار آسیب‌های اجتماعی دارند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 03 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از حوزه علمیه خواهران ریحانه‌النبی(س) اراک، افزود: اگر بتوانیم هرچه بیشتر باورهای دینی را تقویت کنیم می‌توانیم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعالی جامعه گام مؤثرتر و بلندتری برداریم که در این راستا مراکز علمی، تربیتی و آموزشی و به خصوص حوزه‌های علمیه نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به جهت تقویت باورهای دینی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها سهم بسزایی دارند و در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد هرکدام از این جایگاه‌ها، جایگاه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که هرچقدر تقویت شوند و دقیق‌تر کار کنند می‌توانند در جهت اصلاح جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتلای جامعه گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش مهم طلاب خواهر در عرصه تبلیغ دینی بیان کرد: خواهران طلبه باید در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه نیز توانمند باشند و در این زمینه به‌منظور اثرگذاری بیشتر در جامعه با ایجاد بسترهای مناسب در پیام‌رسان‌های داخلی رابطه بین حوزه و جامعه بیشتر شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: حوزه‌ای موفق است که بتواند حل مسئله کند و در این راستا ما باید طلابی تربیت کنیم که توانایی حل مسائل اجتماعی را داشته باشند.

وی گفت: تمام تلاش حوزه‌های علمیه باید تقویت محتوای تمدن‌ سازی باشد زیرا زیرساخت‌ها و نیازهای فیزیکی به برکت انقلاب اسلامی و حمایت‌های خیران تامین شده است.

امام جمعه اراک افزود: انتظار از جمعیت چهار هزار نفری حوزه علمیه خواهران استان مرکزی زیاد است و امید است این قشر با برداشتن قدم‌های رو به جلو، بتوانند به عنوان حوزه علمیه شاخص در کشور بدرخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار