مشاور وزیر کشور در دشتی:
نمازی تأکید کرد: امیرالمومنین حضرت علی(ع) می‌فرمایند که مسلمان، غیرمسلمان، یهودی، زرتشت و ... یک انسان هستند؛ کسی حق ندارد با زبانش به او توهین کند و حق ندارد به او نفرین کند چه برسد به شیعه‌ای که بخواهد شیعه‌ای را مورد لعن، نفرین و تهمت قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 19 October 2015
تابناک بوشهر: الاسلام داود نمازی بعدازظهر امروز در نشست با مدیران و کارکنان ادارات و نهادهای این شهرستان اظهار داشت: از حادثه عاشورا می‌توان درس و عبرت گرفت؛ درس از خوبی‌ها و عبرت از بدی‌هاست.

مشاور وزیر کشور افزود: حادثه عاشورا دارای درس‌های متعددی است و یکی از دلایل ماندگاری عاشورا بعد از هزاران سال که باقی و پررنگ است، جامعیت عاشورا است.

وی با بیان اینکه عاشورا اوج مظلومیت و درس گرفتن است، ادامه داد: پیامبر جنگ بدر را بر مردم واجب کرد اما در عاشورا اجباری در کار نبود و امام حسین (ع) در شب عاشورا فرمودند که آن‌هایی که می‌خواهند بروند از تاریکی شب استفاده کنند و بروند.

نمازی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی دو دسته آدم بودند و هر دو دسته نیز به شهادت رسیدند؛ یک دسته بسیجیانی بودند که دارای 13 تا 14 سال سن با دست بردن در شناسنامه‌ها اعزام می‌شدند؛ یک دسته هم سرباز بودند.

وی با طرح این سئوال که تفاوت بین جنگ بدر و عاشورا چیست؟ چنین پاسخ داد: در آغاز جنگ بدر پیامبر وعده پیروزی به مسلمانان داد، اما امام حسین (ع) فرمودند که خون باید بدهید و خبری از پیروزی ظاهری نیست و کربلا از بدر مهم‌تر است.

نمازی یادآور شد: در کربلا هفت روز آب به روی اباعبدالله بستند اما در جنگ بدر سپاه پیامبر اکرم(ص) در کنار آب بودند؛ در جنگ بدر پیامبر(ص) 313 یار در مقابل هزار نفر دشمن داشت، اما در حادثه عاشورا 72 نفر مقابل 30 هزار نفر ایستادگی کردند.

مشاور وزیر کشور، درس خوف از خدا را مهم ارزیابی کرد و افزود: خوف از خدا موجب جلوگیری از هوای نفس انسان می‌شود که خداوند می‌فرماید مؤمنان، تنها کسانى هستند که هرگاه نام خداوند باری‌تعالی برده شود، دل‌هایشان ترسان و هنگامی‌ که آیات خوانده مى‌‏شود ایمانشان فزون‌تر و تنها بر پروردگارشان توکل دارند.

وی تأکید کرد: مسئولان باید در نظام جمهوری اسلامی در حرف زدن، نقد کردن، ترس از خدا و اعتقاد به قیامت دارای خشیت باشند.

نمازی تأکید کرد: امیرالمومنین حضرت علی(ع) می‌فرمایند که مسلمان، غیرمسلمان، یهودی، زرتشت و ... یک انسان هستند؛ کسی حق ندارد با زبانش به او توهین کند و حق ندارد به او نفرین کند چه برسد به شیعه‌ای که بخواهد شیعه‌ای را مورد لعن، نفرین و تهمت قرار دهد.

وی اضافه کرد: فرمانداری‌ها گلوگاه سیاستمداری کشور هستند؛ جریانات متعدد سیاسی در کشور وجود دارد و به تعبیر حضرت امام(ره) همه جریان‌های سیاسی بال‌های انقلاب هستند.

مشاور وزیر کشور گفت: ولایت و رهبری متعلق به یک گروه نیست و هیچ‌کس حق ندارد رهبری را مصادره کند و حضرت آقا مافوق این حرف‌هاست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که من حرف پشت پرده ندارم و رهبری در جایگاهی که حضرت امیرالمومنین (ع) نشسته، نشسته است.

نمازی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) برای منافع کشور با کسی رودربایستی ندارد.

وی با بیان اینکه حضرت آقا می‌فرمایند، کسی که سوار قطار انقلاب است حق ندارید او را پیاده کنید، افزود: یک عده قصد دارند از قطار انقلاب پیاده شوند و اصرار دارند که با نظام و رهبری نیستند؛ حرف ما با آن‌ها نیست.

مشاور وزیر کشور تشریح کرد: ترس از خدا به معنای ترس از مسئولیت‌هایی است که انسان در برابر او دارد و در عاشورا ترس و خوف از خدا برجسته بود.

نمازی تأکید کرد: در جامعه اسلامی باید رقابت سیاسی اسلامی باشد و نباید در جامعه دینی به کسی انگ زد و همدیگر را حذف کرد.

مشاور وزیر کشور، مشارکت در یادواره شهدا را مورد تأکید قرار داد و افزود: شهدا متعلق به همه هستند و کمک کنید تا یادواره شهدا با عظمت برگزار شود و از وصیت‌نامه شهدا الگو بگیرید؛ وصیت‌نامه شهدا دارای عبارات عرفانی است که به فرموده حضرت امام (ره) شهدا ره 100 ساله را یک‌شبه پیمودند؛ شهدا برای نظام برکت بوده، هستند و خواهند بود.

وی عنوان کرد: وزیر کشور نسبت به بحث عفاف و حجاب توجه بیشتری داشته‌اند؛ هرچند این کار دارای گستردگی فراوانی است، اما در این دولت با عنایت شخص رئیس جمهور و بخشنامه‌ها و دستورات در بحث صیانت از عفاف و حجاب برخلاف آنچه در بیرون گفته می‌شود بیشترین کارها در این دولت صورت گرفته است.

مشاور وزیر کشور بیان داشت: اینکه برخی تصور می‌کنند که این دولت نسبت به عفاف، حجاب و حقوق شهروندی بی‌تفاوت است، این حرف‌ها واقعیت ندارد؛ این دولت خود را متعبد به مباحث دینی و حوزوی می‌داند و عنایتی که این دولت به نهاد مرجعیت و حوزه دارد، بی‌سابقه است.

وی به هفته امر به ‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: ما با دستور ویژه وزیر کشور ستادهای امر به‌ معروف و نهی از منکر را در تمام استانداری‌های کشور فعال کرده‌ایم و در بحث غدیر شخص وزیر مسئولیت ستاد غدیر کشور را بر عهده‌ گرفته‌اند.

نمازی ادامه داد: برخی می‌گویند که مباحث دینی در کشور کمرنگ شده است که چنین نیست؛ ما تحت ولایت حضرت آقا در حال حرکت هستیم و امیدوارم بتوانیم به فرمان‌ ایشان عمل کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار