کد خبر: ۱۱۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 18 October 2015

همایش «ما زنده‌ایم هنوز» ظهر امروز با حضور یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان بسیجی دختر استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش «ما زنده‌ایم هنوز» ظهر امروز با حضور پرشور دانش‌آموزان دختر بسیجی استان البرز در کانون بسیج جوانان سپاه کرج برگزار شد.

در این مراسم که ظهر امروز با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه زنان شهیده برگزار شد، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان البرز گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس شیرزنانی را داشتیم که پا به پای مردان با شجاعت و ایستادگی در برابر دشمن ایستادند.

یدالله لک تأکید کرد: زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس با مقاومت، ایثار و روحیه دادن به مردان خود، به نوعی جنگ را هدایت کردند و با صبر و شکیبایی موفق شدند امروز نامی بزرگ را برای خود به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: در این همایش که با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره زنان شهیده برگزار شده است شرکت کنندگان با نواهایی یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را زنده نگهداشتند.

لک در ادامه با اشاره به اینکه نهضت «ما زنده‌ایم هنوز» برگرفته از زندگینامه و خاطرات معصومه آباد است، افزود: معصومه آباد از رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس بوده که خاطرات مقاومت و ایثارگری‌های خود را در قالب کتابی با عنوان «ما زنده‌ایم هنوز» منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه زنان و دختران امروز الگوهای بزرگی دارند، ادامه داد: زنان و دختران امروز می‌توانند صبر،‌ ایثار و مقاومت را از زنان شهیده، ایثارگر و آزاده‌ای فراگیرند که در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادند و هرگز در برابر آنان کوتاه نیامدند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان البرز در ادامه با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و بیان قیام عاشورا گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و انتقال آرمان‌های امام حسین (ع) به نسل امروز نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

در این همایش دختران بسیجی سرود نوای عاشورایی را سر دادند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار