مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: واکسن‌های سه گانه در این استان موجود است والدین می‌توانند برای تزریق واکسن فرزندان خود به مراکز بهداشت مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 11 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی احمدی با اشاره به اینکه در زندگی هر فرد تقویمی به نام تقویم واکسیناسیون وجود دارد اظهار کرد: این تقویم از بدو تولید آغاز و دو ماهگی، چهارماهگی، ۶ ماهگی، ۱۲ ماهگی، ۱۸ ماهگی و چهار تا ۶ سالگی و ۱۴ تا ۱۶ سالگی قبل از بارداری را شامل می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای کودکان چهار تا ۶ سال در بدو ورود به مدارس باید یک سری واکسن دریافت کنند که معروف به واکسن مدرسه بوده، یکی از مهم‌ترین این واکسن‌ها واکسن سه‌گانه می‌باشد که ترکیبی از واکسن دیفتیری، کزاز و سیاه‌سرفه، واکسن خوراکی فلج اطفال و سرخک، سرخچه و اوریون است.

وی با اشاره به اینکه همه ساله اواخر تابستان این واکسن تزریق می‌شود بیان داشت: اخیراً به دلیل کمبود واکسن در کشور استان را نیز با چالش روبه رو کرد، اما از ابتدای این هفته ۱۰ هزار دوز از این واکسن وارد شد و در همه مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت موجود است.

احمدی یادآور شد: اطلاع‌رسانی برای دریافت این واکسن تأیید شده است و والدین می‌توانند برای تزریق واکسن فرزندان خود به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون در کودکان اضافه کرد: اولین دلیل برای این کار این است که سلامت فرزندان را در برابر بیماری‌های مختلف تأمین می‌کند و به برکت واکسیناسیون این بیماری‌ها تقریباً حذف شده است.

وی خاطر نشان کرد: واکسن‌ها کاملاً ایمن بوده و توسط پزشکان مختلف بررسی طولانی‌مدت شده و توزیع می‌شوند و در چهارمحال و بختیاری به دلیل پوشش کامل واکسیناسیون بسیاری از بیماری‌ها حذف شده است، اما اینکه همچنان تقویم واکسیناسیون وجود دارد این است که افراد مختلف، گردشگران و مسافران از جا‌های دیگر وارد کشور و استان می‌شوند و در صورت ورود این عوامل ابتلای افراد به بیماری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار