نگاه تابناک اردبیل
در هفته‌ای که گذشت استان اردبیل شاهد رویدادهای مختلفی بود. رویدادهایی که کمابیش انعکاس خبری یافتند. از این به بعد در روزهای شنبه سعی خواهیم کرد مهمترین رویدادهای هفته گذشته را از نگاه تابناک اردبیل بصورت اجمالی مرور کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹ 07 March 2015

مهمتربن رویدادهای هفته در بخش های مختلف از نگاه تابناک اردبیل عبارتند از:

رویداد سیاسی

و اما در بخش رویدادهای سیاسی، انتشار خبر عقب نشینی ضمنی دو نماینده اردبیل از مناظره بر سر راه آهن اردبیل از نگاه تابناک مهم و قابل توجه بود.

در عین حال بحث اعتراضات صنفی معلمان و پاسخ صریح دبیر جبهه حامیان ولایت و ایستادگی به مواضع اخیر برومند نماینده بیله سوار و پارس آباد جالب توجه بود.

رویداد فرهنگی

و اما از نظر فرهنگی رویدادهای مهمتری در استان اتفاق افتاد که مهمترین آن پایان یافتن نمایش طنز سوغات آباد در مجتمع فدک اردبیل بود. اگرچه به باور برخی صاحبنظران اگر این نمایش در زمان دیگری روی صحنه می رفت با استقبال بیشتری مواجه می شد اما اجرای این نمایش با همکاری تعداد قابل توجهی از هنرمندان و رضایت بالای تماشاگران از نقاط قوت این رویداد فرهنگی و هنری بود.

و اما یک خبر مهم فرهنگی هم داشتیم که انصافا مهم بود و آن انتشار خبر مربوط به تولید فیلم زندگینامه شاه اسماعیل صفوی در اردبیل بود که امیدواریم به نتیجه برسد. به باور صاحبنظران اگر زندگی نامه شاه اسماعیل به درستی و مهارت پرداخته شود سریال برآمده از آن بسیار جذاب تر از سریال افسانه جومونگ خواهد بود.

رویداد ورزشی

در بخش رویدادهای ورزشی توقف تیم شهرداری اردبیل در بازی خانگی مقابل تیم نساجی مازندران مورد توجه بیشتر رسانه های منطقه بود.

رویداد علمی

همایش «اقوام و تهدیدات نرم» در تالار بیضاء اردبیل که از طرف اداره کل اطلاعات استان اردبیل برای فعالان رسانه ای استان برگزار شد یکی از همایش های قابل توجه هفته گذشته بود.

رویداد شهری

انتشار خبر ساماندهی 270 دستفروش توسط شهرداری در خیابان صیاد شیرازی اردبیل یکی از خبرهای شهری بود که به دلیل همزمانی با فصل خرید های شب عید مورد توجه مردم قرار گرفت.

رویداد اجتماعی

و اما برگزاری جشن نیکوکاری در 2500 پایگاه در مناطق مختلف استان را باید مهمترین رویداد اجتماعی هفته گذشته دانست.

رویداد حوادث

متاسفانه نمره تلخ ترین حادثه هفته گذشته به تصادف خونین جاده مشگین شهر  مغان رسید. حادثه ای که در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی روز پنج شنبه رخ داد که بر اثر این تصادف 4 نفر کشته و دو نفر به شدت مصدوم شدند.

در این حادثه یک خودرو مسافرکش پژو با با کامیون باری شاخ به شاخ شده بود.

رویداد اقتصادی

تابناک اردبیل نمره مهمترین رویدادهای اقتصادی را به خبر احداث کارخانه ای برای بیماران سرطانی و تشکیل کارگروه تعیین محدوده منطقه آزاد اردبیل می دهد.

رویداد عمرانی

در بخش رویدادهای عمرانی وعده بازدید روز پنجشنبه کارشناسان و مدیران عالی وزارت راه و شهرسازی از پروژه جنجالی راه آهن اردبیل و بررسی ادامه پروژه یا تغییر مسیر آن از جمله خبرهایی بود که البته به دلیل وضعیت جوی انجام نشد!‍

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار