مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:کشت محصولات بهاره از ۲۰ فروردین در استان آغاز شده است وا مسال ۶۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت این محصولات می‌رود.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ 06 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، کیشانی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد کشت انجام شده است، افزود: حبوبات، ذرت علوفه ای، چغندرقند، سیب زمینی، سبزی و صیفی جات، و محصولات جالیزی و... عمده‌ترین محصولات بهاره استان است.
او با توجه به اینکه سطح کشت بهاره نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، گفت: یکی از سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری در کشت بهاره است و کشت محصولات بهاره براساس الگوی کشت انجام می‌شود.
بهرامی رئیس مرکز جهادکشاورزی حومه شهرستان اراک هم بابیان اینکه در این مرکز طرح الگویی محصولات علوفه‌ای کم آب بر در دستور کار داریم گفت: کشت سه رقم از محصولات چغندر علوفه‌ای و سورگُم دانه‌ای و علوفه‌ای است.
بهرامی به کشاورزان توصیه کرد ضمن رعایت کشت به موقع و استفاده از ارقام مناسب و آبیاری به موقع، استفاده از سبد کودی از جمله مصرف کود فسفاته، ازته و پتاسه را در دستور کار خود قرار دهند.
کشت محصولات بهاره تا پایان خردادماه ادامه دارد. پیش بینی می‌شود از کشت بهاره حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار