معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: امسال در دهه کرامت، در ۱۸ بقعه متبرکه استان برنامه‌های این دهه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 18 May 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام مرتضی ابراهیمی افزود: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) برگزار می شود.
وی با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده نیز روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، افزود: پیش‌بینی ما این است که در ۱۸ بقعه استان مرکزی برای این روز با حضور کاروان "زیر سایه خورشید" حرم مطهر رضوی و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برنامه‌های ویژه‌ای را داشته باشیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: «تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقاء جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه»، «زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» پنج هدف برگزاری این ویژه ‌برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا (ص) محسوب می‌شود.
وی گفت: به ‌مناسبت نخستین روز دهه کرامت، مراسم جشن دختران با موضوع فرزندپروری و جمعیت در جوار آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) ساوه برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: در ۱۸ بقعه و امامزاده استان مرکزی  برنامه‌های منظمی در دهه کرامت برنامه‌ریزی شده که می‌توان به اجرای ویژه‌برنامه‌های این دهه در آستان امامزادگان محمد عابد(ع) ،آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) اراک  ، آستان امامزاده هادی(ع)، اسحاق(ع)، سید علی اصغر(ع)، شاهزاده حسین (ع)، سید ابورضا(ع)، سید هارون(ع) ساوه، زبیده خاتون(س)، امامزادگان معصوم(ع) و قتلگاه علی ابن محمد باقر(ع) دلیجان اشاره کرد که تعدادی از برنامه‌ها در آنجا اجرا شده و یا اجرایی می شود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امامزادگان آستانه(ع) شازند، فاطمه صغری(س) آشتیان، سید منصور(ع) زرندیه، علی اصغر(ع) تفرش، فضل و یحیی (ع) محلات، سید احمد(ع) فراهان، محمد(ع) خمین، محمد مسعود(ع) خنداب نیز میزبان برنامه های دهه کرامت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار