معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تلاش برای تکمیل واکسیناسیون برعلیه بیماری‌های قابل پیشگیری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 14 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر ابراهیم شکیبا اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی هرساله در اردیبهشت ماه هفته‌ای را با هدف ترویج استفاده از واکسن و در راستای محافظت مردم در برابر بیماری‌های واگیردار به عنوان هفته جهانی ایمن سازی نامگذاری می‌کند که امسال نیز در این راستا شعار «تلاش برای تکمیل واکسیناسیون» برای سال جاری انتخاب شده است.

وی افزود: ایمن سازی سبب نجات جان میلیون‌ها نفر شده و سالانه از مرگ ۲ تا ۳ میلیون کودک در جهان جلوگیری می‌کند و به عنوان یکی از موفق ترین و هزینه اثر بخش ترین مداخلات بهداشتی شناخته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: واکسیناسیون گسترده به عنوان یکی از موفق ترین و مقرون به صرفه ترین مداخله‌های بهداشتی شناخته شده است و هدف از طرح گسترش ایمن سازی را واکسینه کردن تمام کودکان زیر پنج سال بر ضد بیماری‌های قابل پیشگیری نظیر سل، سرخک، دیفتیری، کزاز، سیاه سرفه و فلج اطفال و گروهی دیگر از بیماری‌های مهلک است.

شکیبا بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه ایمن سازی کودکان علیه بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن به موازات شکل گیری شبکه بهداشتی درمانی در کشور و ایجاد ساختارهای لازم، در سال ۱۳۶۳ با هدف ایجاد مصونیت فعال در کودکان گروه سنی زیر یک سال در برابر بیماری‌های دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، فلج اطفال و سل آغاز شد.

وی ادامه داد: ️ بیماری‌های سرخک و سرخجه مادرزادی در مرحله حذف قرار دارند، ۲۲ سال است که کشور عاری از بیماری فلج اطفال است و کزاز نوزادی حذف و بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملین مزمن هپاتیت ب از بیش از ۳ درصد در سال ۱۳۷۰ به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار