عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:یکی از دلایل دشمنی یهود با اسلام، دنیاطلبی آتهاست، در قرآن کریم نیز به این نکته اشاره شده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 14 April 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله مجید تلخابی در سخنرانی روز قدس در مصلی شهر اراک افزود:علاقه شدید به دنیا منشاء بسیاری از لغزش ها و انحراف هاست، زیرا سبب غفلت انسان از اهداف اصلی آفرینش می شود و افراد با چنین روحیه ای، برای دستیابی به دنیا حاضر هستند به هر کاری دست بزنند.
وی با بیان اینکه قرآن تصویری کامل از چهره صهیونیست‌ ها به نمایش گذاشته است، گفت: نژادپرستی، دنیاطلبی، سلطه جویی از ویژگی‌های ناپسند رژیم جعلی اسرائیل‌ است.
وی با اشاره به حماسه حضور مردم روزه دار اراک در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امروز مردم روزه دار حماسه ای عظیم را خلق کردند که جای قدردانی دارد.
وی با اشاره به مبانی دشمنی قوم یهود با اسلام افزود: نژادپرستی از مبانی این دشمنی است که در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است؛ زمانی که قبله مسلمانان از بیت المقدس به کعبه تغییر یافت این قوم به پیامبر اکرم(ص) اعتراض کردند و می خواستند پیامبر اسلام را راضی به تغییر قبله مسلمانان کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از عوامل کارشکنی یهود در مقابل پیامبر اسلام این بوده که دین اسلام بین عرب و عجم و ... فرقی نمی گذاشت و ملاک ارزش را تقوا می دانست، اما یهود از پذیرش اسلام به بهانه های محتلف سرباز می زند. یهودیان در اینکه چقدر کیفر می شوند نیز خود را برتر می دانند و خود را نژاد برتر می دانند.
آیت الله تلخابی ادامه داد: رژیم جعلی اسرائیل‌ نمی‌ تواند موفقیت‌ های جهان اسلام و به خصوص ملت فلسطین را ببیند، بنابراین مسلمانان باید با تمام توان مقابل اسرائیل کودک کش ایستادگی کنند.
وی افزود: سلطه جویی یهود از دیگر عوامل مخالفت این قوم با اسلام بوده و در طول تاریخ این مهم با آنان همراه بوده و در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی این ویژگی را داشته اند و دلیل سرمایه گذاری های کلان آنها در بیشتر خبرگزاری های جهان، همان علاقه به سلطه فرهنگی و اجتماعی است که در صهیونیست ها وجود دارد.
وی افزود: آموزه‌ های دینی قوم یهود از دیگر عوامل مخالفت این قوم با اسلام بوده و سرزمین موعود را از نیل تا فرات دانسته و دلیل جنگ و توسعه تروریسم در منطقه خاورمیانه این اعتقاد یهودیان است.
آیت الله تلخابی ادامه داد: دور اندیشی و درک بالایی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، اسرائیل را دشمن شماره یک منطقه و جهان بشریت بدانند و اسرائیل نیز دشمن اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم انجام داده دشمن شماره یک خود بداند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نصرت خدا نزدیک و بسیار نزدیک تر از آن است که حتی تصور شود. بزرگان و مقامات ارشد امنیتی اسرائیل در روزهای اخیر اعلام کرده اند که درخصوص امنیت اسرائیل احساس خطر کرده اند. خودشان در مقالاتی اعلام کرده اند که وضعیت امنیتی اسرائیل سخت است ولی ایرانیان به سرعت به سمت مصونیت هسته ای حرکت می کنند.
وی افزود: بر اساس آموزه های اسلام و قرآن این امید در جامعه ما وجود دارد که ظالم بقا نخواهد داشت، ظالمان در جهان جایگاهی نخواهند داشت و نابود خواهند شد.
آیت الله تلخابی تاکید کرد: مقام معظم رهبری گفته اند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و امروز که چند سال از این سخن ایشان گذشته است، ما اعتقاد داریم فرمایش مقام معظم رهبری به حق است و یقینا اینها ۲۰ سال آینده را نخواهند دید.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تحلیل وضعیت موجود اسرائیل و منطقه و تحلیل خودشان فرمودند، که خود اسرائیل می خواهد که نابود شود و خودشان دنبال نابودی خودشان هستند؛ مقامات اسرائیل نیز متقاعد شده اند که اسرائیل به سمت نابودی خود گام بر می دارد و در حال بررسی این مسئله هستند که این حلقه را خودشان دور کردن خود می بندند و خودشان، خودشان را نابود می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار