استاندار مرکزی گفت: ۲۲۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل این استان با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته به چرخه تولید بازگشت و احیا شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 27 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک، افزود: استان مرکزی سال گذشته در زمینه احیای واحدهای تولیدی در بین ۳۱ استان کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
وی یادآورشد:احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل همچنان سرفصل برنامه‌های مدیریت ارشد این استان است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «مهار تورم؛ رشد تولید» ادامه داد: پایه‌های رشد تولید در استان مرکزی از سال گذشته بنا شده و با وجود توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در اغتشاشات، جامعه کارگری این استان بدون مشکل توطئه‌ها را خنثی کردند.
استاندار مرکزی، یک ساعت کار صنعتی را معادل ارزش پنج هزار ساعت قالی‌بافی دانست و گفت: حرکت اقتصاد و تولید باید توسط پیشران‌ها انجام شود و پیشران‌های اقتصادی این استان صنایع بزرگ است و با فعال سازی این واحدها، ظرفیت‌های بسیاری در استان ایجاد می‌شود.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: این استان در سال گذشته رتبه نخست کسب و کار، تنوع تولیدات، تامین زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی به روستاها و نواحی صنعتی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
وی اظهار کرد: همچنین استان مرکزی سال گذشته در قطعه‌سازی خودرو رتبه‌ سوم کشور را کسب کرد و با ورود چند شرکت قطعه‌سازی به استان، قراردادهایی با ظرفیت‌های مختلف منعقد شد.
استاندار مرکزی با یادآوری انعقاد بزرگترین قراردادها در واحدهای تولیدی ماشین‌سازی و آذرآب اراک، اضافه کرد: تحقق قراردادهای شرکت‌های مختلف استان از جمله هپکو و واگن‌پارس نیازمند هماهنگی تمامی اجزای استان دارد.
مخلص الائمه با اشاره به شاخص بهبود فضای کسب و کار در استان مرکزی بیان کرد: در این شاخص استان رتبه برتر را با هدف فراهم کردن بستری برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرد.
وی گفت: استان مرکزی سال گذشته در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر، اجرای طرح‌های عمرانی در جاده‌های اصلی از جمله اجرای روکش آسفالت و مدیریت هوشمند جاده‌ها نیز رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
استاندار مرکزی افزود: این استان همچنین در زمینه تولید کالا، رفع نقاط حادثه خیز، معدوم‌سازی کالای قاچاق، مدیریت هوشمند، افتتاح طرح‌های روستایی، بهسازی و لکه‌گیری محورهای ارتباطی، مبارزه با کالای قاچاق، قرارگاه عفاف و حجاب، تولید واگن، مدیریت بحران، پوشش بیمه روستایی و عشایری، کیفیت ارایه خدمات پستی، واکسیناسیون کرونا، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس رتبه‌های برتر را در سطح کشور به دست آورد.
مخلص الائمه عنوان کرد: استان مرکزی در زمینه صادرات ماهیان زینتی، تعمیر واگن‌های باری، پدافند غیرعامل، خرید ملزومات تامین اجتماعی و مراکز فرهنگی هم رتبه نخست را در سطح کشور داشت.
وی گفت: این استان سال گذشته در زمینه شناسه‌دار کردن لوازم یدکی و تولید انار رتبه دوم و در مبارزه با قاچاق کالا، ارزیابی عملکرد بنیاد مسکن، اجرای استاندارد کالا و خدمات، جذب خیرین مدرسه ساز و جهاد آبرسانی رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: این استان در زمینه صدور اسناد تک برگی اراضی ملی و تسهیل و رفع موانع تولید که برای نخستین بار در شهرستان‌های استان برگزار شد، رتبه سوم را در سطح کشور به دست آورد.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: جهاد آبرسانی از جمله طرح‌های بزرگ عمرانی دولت سیزدهم است و آبرسانی به ۲۰ هزار روستای دارای تنش آبی در این طرح در دستور کار دولت قرار دارد که در گام نخست مشکل آب ۱۰ هزار روستا و در گام دوم مشکل آبی بقیه روستاها برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: استان مرکزی سال گذشته در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه چهارم، کشت لوبیا در شهرستان خمین به عنوان پایگاه‌های مهم تولید این محصول در کشور، رتبه چهارم و در زمینه افزایش سرانه آموزشی نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد و در ارتقا بهره‌وری نیز رتبه هشتم کشور را داشت
استاندار مرکزی گفت: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب فرمودند، فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها وجدان‌های آرمان خواه را آزار می‌دهد و باید تلاش شود این فاصله‌ها برطرف شود.
مخلص الائمه بیان کرد: استان مرکزی در سیل سال گذشته از جمله استان‌های نخست کشور بود که بخشی از خانه‌های سیل‌زده را به صاحبان آنها تحویل داد.
وی میزان درآمدهای مالیاتی استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ را پنج‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این درآمدها در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تا ۱۰ روز آخر سال گذشته ۹۴ درصد این درآمدها محقق شد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و کار جهادی انجام شده این درآمدها در ۱۰ روز آخر سال گذشته به ۱۰۴ درصد افزایش یافت.
مخلص الائمه با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی زائرسرای ویژه محرومان استان مرکزی در مشهد مقدس، افزود: این زائرسرا در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع با ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در ۱۱ طبقه در مشهد مقدس در حال ساخت است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی هم گفت: پنج نشست خدمات سفر از سیزدهم اسفندماه سال گذشته تاکنون در استان برگزار شده است که در این نشست‌ها، ۹۱ مصوبه در پی داشت.
مصطفی مرزبان افزود: اورژانس، راه و ترابری، پلیس راه و نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه تمام مصوبات را اجرایی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار