مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: آب چپقلی در آستانه آلودگی و گوگرد در حال پیشروی است.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 21 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدی در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی و کارگروه مشترک گرد و غبار استان گفت: برای توسعه و آبیاری قطره‌ای در جلسه حفظ بیت المال با حضور دادستان و مسئولین قضایی رقم ۲۵ میلیارد تومان برای ۴ صنعت مستقر در منطقه مصوب شد، اما یک ریال هم اختصاص نیافته است در حالی که این پارک جنگلی می‌تواند یک فیلتراسیون طبیعی باشد.
او با بیان اینکه در این منطقه آلودگی آب وجود دارد، افزود: آب چپقلی در آستانه آلودگی و گوگرد در حال پیشروی است، همچنین آلودگی خاک صورت گرفته و شاید ظرف ۵ سال آینده این آلودگی خود را نشان دهد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه مواقعی در اذهان عمومی به شکلی مباحث عنوان می‌شود که نمی‌توان کار دیگری انجام داد ادامه داد: قبول داریم که میقان یک تالاب کویری است به این معنی که در یک فصل دارای آب است و در فصلی خشک است، اینکه بگوییم تالاب باید همواره آب داشته باشد درست نیست و همه مردم باید میقان را به عنوان یک تالاب کویری بشناسند.
محمدی با تاکید بر اینکه آبخیزداری به دنبال حفظ آب و خاک است و با اجرای طرح تنها ۳۰ درصد روان آب‌ها را کنترل می‌کند و ۷۰ درصد دیگر را برای تغذیه پایین دست رها می‌کند، گفت: باید نگرش‌ها را نسبت به وضعیت آبی تالاب میقان تغییر داد و مردم بدانند که این منطقه یک تالاب فصلی دارد.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: اثرات نیروگاه شازند بر شهر اراک کاملا خاص است و باید تحقیقات علمی بر روی آن صورت گیرد. نیروگاه برای کار تحقیقاتی باید تامین مالی کند تا یک بار برای همیشه این مسئله حل شود.
یوسفی با اشاره به تمایل دانشگاه علم و صنعت، برای بررسی و ارائه روش جدید برای کاهش آلودگی نیروگاه، گفت: یکشنبه آینده جلسه‌ای خواهیم داشت که روش‌های مدنظر دانشگاه ارزیابی و پیگیری شود تا بدون توسعه نیروگاه، آلودگی آن را کم کنیم چراکه توسعه آن قطعا چالش‌ها را تشدید می‌کند.
او بیان کرد: باید اراده‌ای در بین صنایع ایجاد شود تا طبق وظیفه اجتماعی خود برای توسعه فضای سبز اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار