مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از انتشار 50 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس با موضوعات خاطره‌نویسی، شعر، وصیت‌نامه شهدا و... تا پایان سال‌جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 10 October 2015
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از انتشار 50 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس با موضوعات خاطره‌نویسی، شعر، وصیت‌نامه شهدا و... تا پایان سال‌جاری در این استان خبر داد.

مرادعلی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: انجام 15 پروژه تحقیقاتی، گسترش ارائه دروس مربوط به دوران دفاع مقدس در تمام مدارس و دانشگاه‌ها، جذب اساتید با مقاطع علمی بالا برای تدریس دروس دفاع مقدس از جمله اقدامات انجام گرفته توسط اداره‌کل حفظ آثار استان کرمانشاه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام مراکز علمی استان را به خوبی پوشش داده‌ایم، گفت: در حال حاضر 70 نفر از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.

محمدی با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری 50 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در رشته‌های خاطره‌نویسی، شعر، وصیت‌نامه شهدا و... به چاپ خواهد رسید، افزود: تاکنون 14 جلد آن به چاپ رسیده و 20 جلد دیگر نیز تا پایان آبان‌ماه امسال چاپ می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته توسط این اداره‌کل، خاطرنشان کرد: بر اساس طرح گردشگری راهیان‌نور و مشخص شدن مسیر کاروان‌ها، بازسازی تمامی یادمان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه، تا کنون عملیات عمرانی 6 یادمان تکمیل شده و هفت یادمان دیگر نیز با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست تکمیل است.

این مسئول با اشاره به اختصاص بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی یادمان گیلان‌غرب، گفت: این یادمان در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه اعتبار تمام این پروژه‌ها از محل سفر مقام معظم رهبری تامین شده، گفت: در حال حاضر سه یادمان در حال مطالعه و طرح‌ریزی است و گروه مشاوره موزه دفاع مقدس نیز انتخاب شده که طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

محمدی با اشاره به تهیه ابلاغ اهداف کلی بنیاد حفظ آثار در قالب سند چشم‌انداز بنیاد، افزود: بر اساس این سند، بنیاد در مسیر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت می‎کند.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه، ایجاد مرجعیت علمی، ایجاد ساز و کارهای جمع‌آوری اسناد و مدارک شهدا، بهره‌گیری از رسانه‌ها و فناوری‌های ملی به‌ویژه در فضای مجازی از موضوع‌های مهم در دستور کار بنیاد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار