معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبودی در توزیع نهاده های دامی برای واحد های مرغداری این استان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 27 October 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۱۴۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۱۶ واحد فعال و ۱۵۰۰ تن گوشت تولید می‌کنند.

بهنام پور با بیان اینکه ۲۰ واحد از این مرغداری‌ها راکد و قابلیت احیاء را دارند، افزود: ۱۰ واحد دیگر نیز به علت واقع شدن در محدوده شهر و از نظر محیط زیست و بهداشت مشکلاتی دارند که می‌توانند با انتقال این ظرفیت به مکان دیگر نسبت به تمدید پروانه خود اقدام کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

وی بیان کرد: دولت در ابتدای طرح آزاد سازی قیمت نهاده ها، ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان تسهیلات به مرغداری‌های استان پرداخت کرد که نیازمند است این مقدار افزایش یابد تا نقدینگی این واحد ها بیشتر شود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه واحد‌های مرغداری استان باید بعد از دوره ۴۵ روزه نسبت به انتقال آن‌ها به کشتارگاه اقدام کنند، ادامه داد: حتما باید ۹۰ درصد ظرفیت جوجه ریزی هر دوره در سامانه "تایید و تخلیه" کشتارگاه ثبت شود تا مجوز جوجه ریزی بعدی برای این واحد‌ها صادر شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع و فروش نهاده‌های دامی نیز طبق سامانه سماسط به واحد‌های مرغداری انجام می‌شود، یادآور شد: هم اکنون مشکلی در توزیع نهاده های دامی برای واحد های مرغداری در این استان وجود ندارد و این واحد ها بعد از ثبت اطلاعات جوجه ریزی، از بندر‌ها مستقیم نهاده به مکان مورد نظر ارسال می‌شود.

بهنام پور در پایان قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز در مکان‌های عرضه را ۶۸ تا ۶۹ هزار تومان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار