رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: ۲۲۰ هزار موقوفه تاکنون در کشور شناسایی شده است
کد خبر: ۱۰۷۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ 04 October 2022

به گزارش خبرنگار تابناک مرکزی حمید مجیدی مهر در همایش وقف و آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان مرکزی در فرهنگسرای شهر اراک افزود: ترویج فرهنگ وقف یکی از وظایف جامعه قرآنی است که باید بیش از پیش در کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر فضای مجازی و وقوع وقایع تلخ در کشور پرداخت و گفت : امروز گروهک‌های منافقین در کشورها سلاح‌های خود را زمین گذاشته و شروع به نشر مطالب جعلی در فضای مجازی کردند و از قدرت فضای مجازی استفاده کردند.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: فضای مجازی قدرت زیادی دارد و جای سوال است ما در این فضا چه کرده‌ایم و در یک نقشه بزرگ مجازی جایگاه جامعه قرآنی کجاست؟
مجیدی مهر اظهار داشت: صرف دادن یک بیانیه برای حمایت از نیروی انتظامی یا بیانیه‌های دیگر، آیا رسالت جامعه قرآنی همین است؟ اینها مهم است اما همه چیز نیست.
وی گفت: جامعه قرآنی در صفحه خود اساسا چه کرده و چقدر توانسته دنبال کننده موثر را با خود همراه کند؟
رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: امروز جامعه قرآنی و دینی باید دارای ظرفیتی در نقاط مختلف باشد که اگر روزی هیچ کدام از پیام رسان‌ها فعال نباشد، پیام رسان‌های قرآن فعال باشند.
مجیدی مهر عنوان کرد: امروز باید پایگاه مردمی معتمد ایجاد کنیم و باید مردم ببینند که کسانی که معروف به متدین و مومن هستند در سطح آنها زندگی می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم در این همایش گفت: در راستای قرآن و فعالیت های قرآنی امسال چند اتفاق خوب در این استان صورت گرفته است.
حجت الاسلام واحدی افزود: ثبت نام کنندگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی امسال این استان نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: راه یافتگان به مرحله کشوری نیز نسبت به سال گذشته ۲ برابر شد و ۱۲ نفر به این مرحله راه یافته‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: فصل پایانی سال، این استان میزبان حافظان سراسری کشور است که همه تلاش‌ها برای برگزاری با کیفیت آن به کار گرفته شده است.
حجت الاسلام واحدی تصریح کرد: بنیاد بین المللی کربلایی کاظم ساروقی با محوریت استانداری در دستور کار است که این مهم نقطه عطفی در فعالیت های قرآنی است.
وی گفت: وقف یک نهاد ممتاز دینی است و باید مردم در این راستا مشارکت جدی داشته باشند و به این سنت حسنه توجه جدی داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف نقش و رسالت سنگینی برعهده دارند و در این راستا نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.
حجت‌الاسلام واحدی عنوان کرد: از دهه وقف پارسال تاکنون، ۲۷ هزار و ۶۳۸ سبد معیشتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش در راستای کمک به نیازمندان در استان مرکزی توزیع شد.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در این مدت، ۳۴۵ هزار وعده غذای گرم در راستای اطعام نیازمندان به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال پخش شده است.

حجت الاسلام واحدی عنوان کرد: طرحی تحت عنوان شمیم خدمت در سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت اشتغال در حال اجرا است که در این راستا، ۱۲ کارگاه آموزش و اشتغال در امامزادگان استان راه اندازی شده و این طرح ها زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر را به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

وی گفت: تهیه ۸۵ مورد کمک هزینه جهیزیه در قالب طرح پیوند آسمانی با هدف ترویج ازدواج آسان به ارزش ۲۱ میلیارد ریال، اجرای طرح تندرستی و کمک ۴۰۰ موردی درمان و دارویی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال و آزادسازی ۱۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد و کمک به ۱۴۵ خانواده زندانیان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از دهه وقف پارسال تاکنون است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان بندر چارک به ظرفیت پنج هزار تن توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در دستور کار است که در این خصوص باید ۵۰ قفس وارد آب شود و تاکنون قرارداد ۱۰ بسته منعقد شده و چهار قفس آن به صورت آزمایشی اواخر مهرماه امسال وارد آب می‌شود.

حجت الاسلام واحدی اظهار داشت: تولید ۴۰ تن میگو در گمیشان گلستان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که در راستای افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات برنامه‌ریزی شده است.  

در پایان این همایش از برترین های مرحله استانی چهل و پنجمنین دوره مسابقات قرآن کریم، واقفان خیراندیش و خبرنگاران فعال حوزه وقف استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

بیش از پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که حدود ۲ هزار مورد از آن‌ها در زمینه اقتصادی و بقیه در بخش‌های مختلف قرآنی، کمک به بازسازی عتبات عالیات، عزاداری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع)، کمک به ایتام و نیازمندان بوده است.

شناسایی 220000 موقوفه در کشور/ترویج فرهنگ وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیردشناسایی 220000 موقوفه در کشور/ترویج فرهنگ وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیردشناسایی 220000 موقوفه در کشور/ترویج فرهنگ وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیردشناسایی 220000 موقوفه در کشور/ترویج فرهنگ وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیردشناسایی 220000 موقوفه در کشور/ترویج فرهنگ وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیردشناسایی 220000 موقوفه در کشور/ترویج فرهنگ وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیردشناسایی 220000 موقوفه در کشور/ترویج فرهنگ وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیردشناسایی 220000 موقوفه در کشور/ترویج فرهنگ وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار