نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: عید سعید غدیر خم، عید اسلام و تشییع نیست بلکه عید انسانیت است.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 15 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: در نهایت تمام انسانها زیر چتر امام علی(ع) و حضرت مهدی(عج) قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کشورهای عربی با اعتماد به آمریکا و اسرائیل به جایی نمی‌رسند و باید با وحدت و همدلی یکدیگر بلوک اسلامی ایجاد کنند.
وی با محکوم کردن سفر رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل، افزود: آمریکا و اسرائیل به دنبال نفت و گاز کشورهای عربی هستند و کشورهای عربی نباید به آنان اعتماد کنند.
وی ادامه داد: کشورهای عربی باید به اسلام برگردند و به جای دوستی با اسرائیل و آمریکا در جهت پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی وحدت و همدلی پیشه کنند.
امام جمعه اراک یادآورشد: کشورهای عربی نباید خود فروشی کنند، جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی آماده‌ است به شما کمک کند تا در برابر اسرائیل و آمریکا ایستادگی کنید.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های عبادی سیاسی روز جمعه اراک با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: اعیاد بسیاری در طول سال وجود دارد که عید سعید غدیر خم روح این اعیاد است.
وی اظهار داشت: جوهره تبلور اسلام و قرآن در وجود امیر المومنین علی (ع) و اولاد آن امام همام بوده و حب امیر المومنین(ع) به معنی نشستن در کشتی ایشان و جاری کردن فکر و اندیشه، سیره و سنت و نهج البلاغه در تار و پود زندگی است.
آیت الله دری نجف‌آبادی آبادی افزود: جایگاه عید سعید غدیر خم، جایگاه باعظمتی است و شیعه و سنی وظیفه دارند این الگوی با عظمت را در گفتار و عمل به جهانیان نشان دهند.
وی اضافه کرد: آمریکا و دشمنان اسلام و قرآن چیزی جز سلاح، بمب و موشک برای دنیا نداشته و این کشورها با داشتن ۱۳ هزار بمب اتم در زراتخانه های خود می توانند ۱۰ بار زمین را نابود کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: جامعه بشری با بمب اتم آباد نمی شود بلکه با احکام امام علی(ع) و انسانیت آباد می‌شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: برخی کشورها با وجود اینکه خود عرب هستند به مدت ۱۰ سال است که ۳۵ میلیون نفر از مردم مسلمان و عرب یمن را به خاک و خون کشیده و هزاران نفر از مردم این کشور را به شهادت رسانده اند.
وی افزود: مسئله عید غدیر خم باید در کشور و استان مرکزی جدی گرفته شود و برگزاری هرچه با شکوه تر این روز به دور از تشریفات و با معنویت کامل در دستور کار همگان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عفاف و حجاب را سرمایه خانواده و جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: رضاخان ضد عفاف و حجاب بود و با توپ بستن مسجد گوهرشاد صدها نفر را در این مسجد به خاک و خون کشید.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: خانواده‌ها، پدران و مادران باید با برخوردهای حکیمانه و آموزنده ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را در دستور کار قرار دهند.
وی ادامه داد: ایران اسلامی جامعه‌ای است که شهدای بسیاری را در راه اسلام و قرآن اهدا کرده و مردم نباید تحت تاثیر برخی افراد که با منافقان و وزیر خارجه سابق آمریکا عکس می گیردند، قرار گیرند.
امام جمعه اراک افزود: مرزی بین عفاف و حجاب و بی بندوباری وجود دارد که این مرز باید رعایت شود و افراد با بی بندوباری به جایی نخواهند رسید.
آیت الله دری نجف آبادی با تبریک پیشاپیش ولادت امام موسی بن جعفر(ع) گفت: جامعه بشریت مدیون آن امام همام و فرزندان ایشان است و آثار و برکات امام موسی بن جعفر(ع) پس از یک هزار و ۲۰۰ سال در جامعه بشریت نمایان است.
وی ادامه داد: سلسله صفویه توسط فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) در ایران پایه گذاری شد و ایران اسلامی یکپارچگی خود را مدیون این سلسله است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) نیز از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) است که برای بار دوم به داد اسلام، تشییع و ایران اسلامی رسید و برای جهانیان افتخار آفرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار