فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تأمین آب مستمر حیات وحش منطقه حفاظت شده در فصل گرما خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها، اطراف آبشخورها ضدعفونی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 05 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ،عباس جودکی افزود: هدف از اجرای این طرح تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم‌های منطقه بوده، تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.
وی یادآورشد: خشکسالی های امسال باعث کمبود سطح سفره آب زیرزمینی در برخی مناطق حفاظت شده هفتاد قله اراک شده، اما این مشکل از طریق آبرسانی روزانه ۳۰ هزار لیتر با تانکر آبرسان در این منطقه رفع شده است.
جودکی یادآورشد: اگر منابع آبی پایداری برای حیات وحش تامین نکنیم ،حیات وحش برای تامین آب مجبور به مهاجرت می شوند که این مهاجرت اجباری تهدیدی جدی برای جانشان محسوب می شود.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گند زدایی میشود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: پارک ملی و منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک با مساحت ۹۷۴۳۷ هکتار ، از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار