مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: مطبوعات نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه و پایدار هر شهر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ 27 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سینا دلشادی  در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های‌محلی استان مرکزی با بیان اینکه رسانه ها انعکاس دهنده صدای مردم هستند افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها نشان دهنده هنر مسئولان است.
وی با بیان اینکه نقش مطبوعات در حاکمیت فرهنگی و رسانه ای کشور برجسته و بی بدیل است یادآورشد: با وجود اختلاف سلیقه، تمام توان را به کار می گیریم که مطالبات به حق رسانه ها را پیگیری کنیم و از مسیر عدالت خارج نشویم، تا حتی الامکان نتایج مورد نظر حاصل شود و حق کسی تضییع نشود.
 وی با بیان اینکه چارچوب و خطوط قرمز این اداره کل، بر اساس قوانین بالادستی ترسیم شده و در آن چارچوب گام برداشته می‌شود افزود: امید است با اقتداری که در فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است این مهم به مطبوعات و رسانه های در استان تسری پیدا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه وامدار هیچ حزب و جناح سیاسی نیستیم گفت: رفع مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر این استان در اولویت اقدامات قرار دارد و انتظار می‌رود که مطبوعات و رسانه ها نیز در این راستا تعامل، انسجام و هم افزایی لازم را داشته باشند زیرا به واسطه تعامل سازنده، جایگاه رسانه و فرهنگ ارتقا می یابد.
دلشادی با بیان اینکه وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسترسازی لازم در راستای فعالیت های سازنده و بالنده رسانه ای و حمایت از حقوق به حق رسانه ها است یادآورشد:از سوی دیگر این مهم باید مدنظر باشد که رسانه‌ها نیز یکریگر را تخریب نکنند و به رقابت های ناسالم و مخرب ورود نکنند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی می‌طلبد رسانه‌ها تعامل و همکاری لازم را با دولت در راستای تامین منافع مردم داشته باشند ادامه داد: امید می رود رسانه ها و مطبوعات استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را محفل امید خود بدانند و بنده نیز به رسانه ها بسیار امید دارم زیرا هر رسانه ظرفیت مناسبی برای تعالی کشور و نظام جمهوری اسلامی است.
دلشادی با بیان اینکه در تلاش هستیم بار بر زمین مانده از دولت های قبل را در حد توان برداریم گفت: باید بر این امر واقف باشیم ریشه این مشکلات معلول چه تصمیماتی بوده تا تحلیل  مناسب تری از این مباحث داشته باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: نماینده عالی دولت در استان نیز نقش سازنده رسانه ها را در رشد و تعالی جامعه موثر می‌دانند و به طور حتم با تعامل و هم افزایی تدابیر ویژه ای در راستای رفع مشکلات این حوزه اندیشیده می‌شود.
دلشادی گفت: هر میزان فضای مجازی توسعه یابد، نمی‌تواند جایگزین نشریات مکتوب و مطبوعات محلی شود زیرا نشریات مکتوب در ثبت وقایع و ماندگار کردن ارزش ها، جایگاه ویژه ای دارند.
وی با بیان اینکه این نوع نگرش که مطبوعات و رسانه ها به عنوان تهدید مطرح هستند وجود ندارد گفت: رسانه ها یک ظرفیت هستند و هنر یک مدیر باید آن باشد که از این پتانسیل برای تعالی و رشد جامعه، همچنین خدمت صادقانه به مردم بهره گیری کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: انتظار می‌رود اصحاب رسانه صدای گویای مردم باشند و با نوشتار خود با رفتار مناسب در شان نظام جمهوری ، اتفافات خوبی برای مردم رقم بزنند.
دلشادی افزود: نتایج این نشست هم اندیشی به معاونت مطبوعاتی وزارت متبوع ارسال می‌شود و در تلاش هستیم این نشست ها به صورت ماهانه برگزار شود تا علاوه بر پیگیری مباحث نشست قبل، مسائل جدیر نیز مطرح شود تا بتوان در راستای رشد و تعالی مطبوعات در چارچوب قانون ، گام های موثری برداریم.

گفتنی است، در این نشست اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به‌صورت پرسش و پاسخ، دغدغه‌ها و مسائل و دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل و مشکلات رسانه‌های استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در میان گذاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار