رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک از ثبت ۱۶۶۶ مزاحمت تلفنی تنها در یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰ 26 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمد پروهان گفت: در حالی که فشار و اضطراب روی مرکز ارتباطات سازمان اورژانس بسیار بالاست و این در حالی است که در این بین، هستند افرادی که آگاهانه و چه غیر عمد اقدام به اشغال کردن تلفن های اورژانس و ایجاد مزاحمت می کنند.
وی یادآورشد: متاسفانه آمار مزاحمت‌ها برای اورژانس بسیار بالاست و هرچقدر در این رابطه فرهنگ سازی کنیم، کم است.
وی تاکید کرد: در برخی موارد کودکان با تلفن بزرگسالان تماس می گیرند، تلفن همراه افراد در جیبشان است و به اشتباه شماره اورژانس گرفته می شود.
دکتر پروهان ادامه داد: در یکماهه اخیر (خرداد) ۵۱۱۷ماموریت و ۱۷۶۷۷ تماس ثبت شده است که از این تعداد ۲۹۳۱ نفر به مراکز درمانی انتقال و به ۵۲۶ مورد نیز در محل حادثه یا سانحه خدمات رسانی شد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همچنین از مجموع ماموریت های ثبت شده طی خرداد ماه ۴۷۵ مورد حوادث ترافیکی بوده است.
وی در با اشاره به انجام ۱۲ ماموریت توسط اورژانس هوایی تاکید کرد: اورژانس هوایی نیز در این مدت همپای سایر همکاران مشغول خدمت رسانی بوده و همواره برای نجات جان هم استانی های عزیز حتی در روزهای تعطیل به پرواز درآمده و امیدواریم با آماده شدن زیرساخت های لازم در تمام شهرستان ها، این امکان در اقصی نقاط استان فراهم شود هرچند که در حال حاضر نیز بالگرد اورژانس هوایی استان به تمام شهرستان ها پرواز می کند، اما نبود زیرساخت و پد با کیفیت، بعضا آنها را دچار چالش می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار