کد خبر: ۱۰۵۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹ 25 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس عزت اله آمری براهمیت تاثیرگذاری رهنمودهای ائمه جمعه براقشار مختلف مردم بخصوص کشاورزان به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان آب از تریبون های نمازجمعه تأکید کرد وافزود:درست مصرف کردن شکرانه نعمت و صرفه جویی در مصرف آب، شکر این نعمت باارزش است.
وی یادآورشد: آب در همه ارکان و بخش های مختلف جامعه نقش دارد و یکی از بخش های زیربنایی در همه حوزه ها محسوب می شود.
مهندس آمری با اشاره به اینکه بیشترین آب در اختیار بخش کشاورزی است و حدود ۹۲ درصد آب در این بخش مصرف می شود گفت: ۷۰ درصد آب در بخش کشاورزی اتلاف می شود و اگر موفق شویم ۱۰ درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کنیم کل نیاز بخش صنعت در کشور مرتفع خواهد شد.
وی در خصوص اهمیت صرفه جویی در مصرف آب شرب نیز گفت: از آنجاییکه هر آبی برای شرب مناسب نیست و تهیه آب سالم شرب هزینه بر و این آب برای همه ضروری است، صرفه جویی در مصرف آن نیز بسیار حائز اهمیت است.
مهندس آمری اضافه کرد: توجه به آب مجازی یعنی مقدار آب مورد نیاز برای تولید هرمحصول نیز موضوع بسیار مهمی است که باید در بخش مدیریت منابع آب مد نظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: درحال حاضر کشور در بحرانی ترین شرایط آبی خود قرار گرفته و در استان نیز حدود ۷۰ میلی متر نسبت به نرمال عقب هستیم و عموم مردم باید صرفه جویی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی با تأکید بر اینکه همکاران این شرکت بصورت شبانه روزی در تلاش برای کنترل و حفاظت از منابع آب هستند افزود: برای اکثر شهرهای استان پروژه های آبرسانی اجرا شده و برای تأمین آب شرب هیچ یک از شهرها نگرانی نداریم اما در حدود ۱۰۰ روستا در استان به دلیل کمبود نزولات جوی،منابع تأمین آبشان همچون چشمه ها و قنوات خشک شده اند و در حال حاضر با تانکر آبرسانی می شوند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با بیان اینکه رفع بحران آب با مشارکت همگانی امکان پذیر است گفت: همه مردم نسبت به آب یک مسئولیت و وظیفه شرعی، قانونی و اجتماعی دارند و باید برای محافظت از آن بکوشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار