سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: در راستای مقابله با پدیده زباله گردی در شهر اراک بحث جمع آوری سطل‌های زباله در دستور کار است و در این راستا الگوهای زیادی از شهرهای بزرگ کشور مطالعه شده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ 19 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی فدوی افزود:سطل های زباله شهری از شمار زیادی از کلانشهرها جمع آوری شده و زباله‌ها از درب منازل و محیط جمع آوری می‌شود که موفقیت در اجرای این طرح نیز در گرو همکاری مطلوب مردم است که باید تنها در ساعاتی که شهرداری اعلام می‌کند، زباله‌های خود را بیرون بگذارند و شهرداری نیز موظف است در آن ساعات نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام کند.
وی یادآورشد:تحقق ۱۰ تا ۱۵ درصدی تفکیک زباله تا پایان سال آتی در این شهر هدفگذاری شده است.
وی گفت: رفت و روب و پاک‌سازی شهری اراک هر روز توسط ۵۵۰ پاکبان و ۳۰ دستگاه خودروی پرس زباله انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: سرانه تولید روزانه پسماند در اراک به ازای هر نفر ۵۵۰ گرم است که این رقم در کشور ۶۵۰ گرم است و میانگین تولید سرانه زباله در اراک از کشور پایین‌تر است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: روزانه ۳۸۰ تن زباله در اراک دفن می‌شود که حدود ۳۰۰ تن آن مربوط به تولید زباله مناطق شهری و بقیه مربوط به زباله‌های اطراف اراک است که به دنبال بحث تجمیع مراکز دفن در مرکز اراک دفن می‌شود.
فدوی اظهار داشت: بازیافت زباله در بیشتر شهرهای کشور تعطیل و یا نیمه تعطیل است و تنها در مشهد در حد مطلوب دنبال می‌شود و به تازگی نیز بازیافت در اراک توسط شرکت اکو (eco) جان دوباره گرفته و موفقیت این طرح در گرو همکاری مطلوب مردم است.
وی عنوان کرد: مردم می توانند اپلیکیشن اکو را از بازار به آدرس ecobin@ دریافت و در تلفن همراه خود نصب کنند و با دادن آدرس، روز و ساعات مورد نظر، زباله‌های بازیافتی خود را در اختیار این شرکت قرار دهند و هزینه زباله‌های تفکیکی خود را دریافت کنند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: تحقق ۱۰ تا ۱۵ درصدی تفکیک زباله تا پایان سال آتی در این شهر هدفگذاری شده و امید است در این راستا مردم همکاری خوبی داشته باشند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: پیش‌بینی شده به صورت نمونه آزمایشی چند محله در شهر اراک این طرح اجرا شود و در صورت موفقیت در کل شهر صورت گیرد.
فدوی اظهار داشت: در شرایط فعلی و با وجود سطل‌های زباله در نقاط مختلف شهر اراک مناظر نازیبایی از پاره شدن کیسه‌های زباله در اطراف مخازن و فعالیت زیاد زباله گردها در شهر ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار