فرمانده انتظامي استان از عملیات هوشمندانه كارآگاهان پليس در دستگيري فردي كه تحت عنوان امتياز و سرمايه گذاري در بورس از تعدادی از شهروندان ۱۰ میلیارد ريال كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ 18 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" افزود: در پي ارجاع چند فقره پرونده به پليس درخصوص كلاهبرداري فردي در شهر اراك، تيمي مجرب از كارآگاهان پليس آگاهي استان مرکزی، بررسي تخصصي اين پرونده را آغاز كردند.
وي ادامه داد: در تحقيقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد كه فردي با نفوذ در شرکت های سرمایه گذاری خارجی و تبليغ سرمايه گذاري بورس و نیز تحريك و وعده دادن سود فراوان به شهروندان و استفاده از دیگر شگردهاي متقلبانه از آنان كلاهبرداري كرده و پس از گذشت مدتی از دید افراد پنهان و متواري شده است.
اين مقام ارشد انتظامي یادآورشد:‌ با ادامه يافتن تحقيقات پليس مشخص شد كه اين فرد مدتي است به همراه خانواده از اراك متواري و هيچ گونه اطلاعي از او در دست نيست.
سردار مفخمی شهرستانی افزود:‌ در روند رسيدگي به پرونده و با توجه به امکان برنامه ريزي کلاهبردار متواری شده برای خروج از كشور، بلافاصله با هماهنگي انجام شده با دستگاه قضائي، دستور ممنوع الخروج بودن متهم از كشور صادر شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي اظهار داشت: با توجه به افزايش شاكيان اين پرونده و میزان مبلغ كلاهبرداري اين فرد از مالباختگان،‌در اقدامات فني و رصد اطلاعاتي شبانه روزي كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي استان،‌ سرانجام مکان سکونت این کلاهبردار شناسايي و برنامه ريزي عملياتي لازم براي دستگيري او آغاز شد.
سردار مفخمی شهرستانی یادآور شد: با برنامه ريزي دقيق كارآگاهان پليس، سرانجام این کلاهبردار حرفه ای در مخفيگاهش در شهرستانی دیگر دستگير و پس از انتقال به استان مرکزی، با مشاهده اسناد و مدارك موجود در مراحل بازجويي هاي کارگاهان، در نهایت به ۷ فقره كلاهبرداري به ارزش۱۰ میلیارد ريال، از شهروندان اراكي اعتراف كرد.
این مقام عالی انتظامی افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار