نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:دولت همه تلاش خود را برای تحول در بخش‌های مختلف به کار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 17 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: تلاش جهادی در جهت توسعه همه‌جانبه کشور باید جایگزین برخی شیطنت‌ها، بازی‌های سیاسی، تنبلی و فرار از کار شود.
وی یادآورشد: جمهوری اسلامی همانطور که در بسیاری از علوم و فنون و بخش‌های مختلف مانند ساخت موشک و واکسن کرونا در دنیا حرف برای گفتن دارد باید در ساخت بسیاری از کالاهای وارداتی نیر تلاش کند.
وی بیان کرد: فرار از کار و مسئولیت خیانت است و هیچ کسی مجاز به تنبلی نیست باید از مبل نشینی و صندلی نشینی فاصله گرفت.
امام جمعه اراک ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و علما تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی دارند و همه باید از این عزیزان الگوگیری کنند.
آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان اینکه همه در مقابل شهدا مسئول هستند، اظهار داشت: آحاد مردم و مسئولان باید در راستای توسعه و آبادانی کشور تلاش کنند.
وی عنوان کرد: ۲۷ خرداد روز تاسیس جهاد سازندگی توسط امام راحل در سال ۵۸ است و این نهاد انقلابی نقش موثری در آبادانی نقاط مختلف کشور داشت اما متاسفانه با جهاد کشاورزی ادغام شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دهها نهاد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کشور ایجاد شده اما نقش جهاد سازندگی و سپاه پاسداران در تحقق اهداف والای امام راحل و مقام معظم رهبری بسیار برجسته است.
وی تاکید کرد: جهاد مفهوم وسیعی دارد و اختصاص به فرد و جناح خاصی ندارد و همه باید فعالیت جهادی در سراسر کشور داشته باشند و دولت نیز همه تلاش خود را برای تحول در بخش‌های مختلف به کار گرفته است.
امام جمعه اراک با تشکر از بازاریان و کسبه اراک نیز گفت: باز کردن مغازه‌ها جای تشکر از این قشر دارد و باید مسایل مالیاتی آنان با جدیت دنبال شود و عدالت مالیاتی رعایت شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: شرکت صنایع آذرآب کارخانه با عظمت و آبروی کشور و استان مرکزی است و انتظار است همه در راستای راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی تلاش کنند.
وی گفت: مسایل آذرآب به طور قطع پیگیری مستمر دارد و این واحد صنعتی بزرگ متعلق به کارگران است و تلاشگران دلسوز آن نباید گوش به فتنه‌ها دهند.
امام جمعه اراک با تشکر از سپاه و اطلاعات از کشف یک شبکه قاچاق بزرگ نفت و فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: جای تاسف دارد که میلیون‌ها تن نفت و فرآورده‌های نفتی ارزان کشور به صورت قاچاق از کشور خارج شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی در خصوص سرقت صندوق امانات بانک ملی نیز گفت: باید در خصوص مسائل پیشگیری و حفاظتی این بانک تحقیقات لازم صورت گیرد و جای تشکر دارد که سارقان کمتر از ۴۸ ساعت با لطف خداوند و تلاش نیروی انتظامی دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: به سادگی نمی‌توان از یک بانک سرقت کرد و این افراد حرفه‌ای گرگان درنده هستند و نیاز است پلیس بیش از پیش هوشیار باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مردم نیز وظیفه دارند نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی را برای کسب موفقیت‌های بیشتر بیش از پیش کمک دهند.
آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: پالایشگاه شازند ۲ کار مهم در تولید کوک اسفنجی و سوزنی که وابستگی شدید در کشور وجود دارد، در دست دارد که انتظار است محیط زیست نیز در اجرای این طرح کمک دهد.
وی گفت: طرح مهم دیگر پالایشگاه تصفیه آب ۱۷۰ متر مکعبی در ساعت است که امید است با جدیت دنبال شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امام رضا (ع) قبله هشتم و قلب دنیای اسلام است و نیاز است همه تلاش کنند تا این خورشید و مشعل پرفروغ را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنند.
وی گفت: امام رضا (ع) مظهر رضای الهی است و هرچه به این امام رئوف دلداده و عاشق باشیم، کم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار