مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی و تجلیل از هنرمندان شاخص و پیشکسوت صنایع‌دستی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 14 June 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: جایگاه و منزلت صنایع‌دستی در میان هنرها بسیار ویژه است، امید می رود هنرمندان عرصه صنایع‌دستی بتوانند با فراغ بال و آسودگی خیال مشغول خلق آثار بی‌بدیل باشند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی از شأن و منزلت ویژه‌ای در فرهنگی و تمدن جهان امروز برخوردار است گفت: قدمت شکل‌گیری صنایع‌دستی به آغاز زندگی بشر برمی‌گردد و تولید آن بر اساس پاسخ به نیازهای زیستی و طبیعی بشر شکل گرفت. صنایع‌دستی در طول زمان به‌عنوان هنری ارزشمند و صنایع کاربردی در زندگی انسان جایگاه خود را پیدا کرد و تکامل یافت.
او زیباترین تجلی فرهنگ را هنر دانست و افزود: هنر زیباترین فصل فرهنگ است و نعمتی خدادادی است که یک طرف آن اندیشه انسان است.
او با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی ، بودجه‌ای برای سال جاری در این حوزه در نظر گرفته است، یادآورشد: برای حمایت و صیانت از تولیدات کوچک خانگی، اعتباراتی پیش‌بینی شده است، امید می رود با افزایش حمایت‌ها صیانت بیشتری از این هنر دست صورت گیرد.
در پایان به رسم یادبود و قدردانی به ۱۵ نفر از هنرمندان شاخص که سالهای گذشته موفق به دریافت نشان ملی و مهر اصالت جهانی شده‌اند و همچنین بازنشستگان حوزه صنایع‌دستی با اهدا لوح و هدیه قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار