مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رسالت مهم روابط عمومی اعتماد سازی در جامعه است لذا با انعکاس واقعیت ها اعتماد همکاران و دیگر اقشار جامعه را جلب کنید.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ 14 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، «احمدرضا نوازنی» با حضور در جمع کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی مناطق پانزدهگانه آموزشی استان با اشاره به اهمیت کار حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی گفت : خداوند متعال در آیه ۶ سوره حجرات می فرماید: ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید؛ و این نشان از اهمیت مورد وثوق بودن منبع خبر است، بنابراین حتما در باره خبر و گزارش های دریافتی قبل از انتشار، تحقیق کنید تا به صحت و سقم آن واقف شوید.
وی ادامه داد: برای معرفی مجموعه خود نیاز به استفاده از اخبار غیر واقع و ارائه آمار نادرست نیست، گاهی اوقات با انتشار آمار غلط و عدم انعکاس واقعیت ها به مسئولین سبب ایجاد بی اعتمادی در جامعه شده ایم، بنابراین مهمترین اصل در ارائه گزارش به مردم و تهیه اخبار، خبر رسانی صحیح، دقیق و به موقع است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به جایگاه نهاد آموزش و پرورش در بین مردم اظهار داشت: آموزش و پرورش در بین مجموعه دستگاه های دولتی از جایگاه معتبری در میان مردم برخوردار است و این رسالت مهم روابط عمومی است که با اطلاع رسانی صحیح و انعکاس واقعیت ها اعتماد همکاران و آحاد جامعه را جلب کند و روابط عمومی را مرجع اطلاعات خود قرار دهند.
نوازنی در ادامه بر ضرورت حضور مستمر کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی در تمامی عرصه های سازمانی تأکید کرد و افزود: با انتشار به موقع اخبار و حضور مداوم در تمامی برنامه ها و همراهی با مدیران می توانید اعتماد مردم را به یک بخش از نظام و حاکمیت جلب کنید، اگر مسئول مافوق شما خوب و صادقانه و برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند این را به خوبی منعکس کنید تا بدانند و واقف باشند که خادمین آن ها در آموزش و پرورش وظایفشان را به خوبی انجام می دهند.
وی تاکید کرد: به منظور اصلاح و بهبود فرآیند ها و ارتقا کیفیت خدمات، اخبار و اطلاعاتی که به شما منعکس می شود، چه مثبت و چه منفی را به روسای آموزش و پرورش در سطح منطقه منعکس کنید، همه ما مسئولیت داریم اگر جایی با مراجعین برخورد نادرستی صورت گرفت، گوشزد کنیم، هر جا لازم بود امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک واجب دینی انجام دهیم و روابط عمومی به دلیل ارتباط گسترده با تمام بخش ها در این زمینه مسئولیت خطیرتری دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش در پایان بر لزوم انعکاس اخبار فعالیت های تمامی حوزه های زیر مجموعه آموزش و پرروش برای آگاهی مردم تأکید کرد و گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی، دلجویی از همکاران فرهنگی بیماری صعب العلاج و همکاران مصیبت دیده را از سوی کارشناسان حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی برای ایجاد وفاق و همدلی در مجموعه، مهم و ضروری دانست.
نوازنی در این گردهمایی همچنین ضمن استماع سخنان کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی استان، به سئوالات و دغدغه های آن ها پاسخ داد.
گفتنی است مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم با اهداء لوح تقدیر از تلاش های کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار