به مناسبت هفته جهاد کشاورزی طرح رایگان ضدعفونی،سم پاشی و واکسیناسیون رایگان دام های سبک و سنگین روستایی را با هدف مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام را در سطح استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 13 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حمزه لوییان،رئیس دامپزشکی شهرستان اراک گفت: به مناسبت هفته جهادکشاورزی، شبکه های دامپزشکی طرح رایگان ضدعفونی سم پاشی و واکسیناسیون رایگان دام های سبک و سنگین روستایی را با هدف مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام را در سطح استان انجام می دهند.
وی افزود: در این طرح ۱۴ اکیپ ۲ نفره حضور دارند و به همین تعداد اکیپ نیز مایه کوبی را انجام می دهند.
رئیس دامپزشکی شهرستان اراک یادآورشد: اولویت مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام است و سم پاشی ها به منظور مبارزه با انگل های خارجی به خصوص کنه ها است که عامل انتقال بیماری تب کریمه کنکو را دارند.
حمزه لوییان ادامه داد: اولویت بر این است که ابتدا این طرح در روستاهای کمتر برخوردار و سپس روستاهایی که تراکم دام در انها زیاد است،انجام شود.
وی افزود:این طرح حداقل تا پایان ماه ادامه خواهد داشت و در صورت همکاری از سوی روستا و دامدار ادامه خواهد داشت،سم و مواد ضدعفونی به میزان کافی در ادارات دامپزشکی شهرستان ها وجود دارد.
وی اضافه کرد: با کنترل کنه ها میزان انتقال بیماری کریمه کنگو از دام به دام و یا به انسان جلوگیری می شود.
رئیس دامپزشکی اراک با اشاره به اینکه در صورت مشاهده کنه از گرفتن یا فشردن ان خودداری کنید گفت: مردم گوشت خود را از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند که مهر و برچسب دامپزشکی را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار