نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت:امروز اراده‌ای در ادارات و نهادهای اجرایی استان مرکزی برای جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد و این مهم در حد شعار است، در صورتی که جذب سرمایه‌گذار پیش‌نیاز توسعه اقتصادی است و باید از هر فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 11 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، ولی الله بیاتی در نشست شورای اداری استان مرکزی، افزود: کارمندان نه تنها جذب سرمایه‌گذار نمی‌کنند بلکه چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران می‌گذارند که توجه به این معضل باید جدی گرفته شود و انتطار است مدیران استانی و شهرستانی برنامه جدی برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بیش از هر زمان دیگر در کنار مردم حضور داشته باشند.
وی یادآورشد: امروز دولت، مجلس و دستگاه قضا همه با هم در میدان خدمتگزاری به مردم قرار دارند.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شاخص‌های خدمت به مردم را بیان فرمودند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت جراحی اقتصادی را آغاز کرده و همه باید کمک کنند تا این طرح به بهترین شکل ممکن در جامعه اجرا شود.
بیاتی اظهار داشت: همه بدانند شهدا بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند و باید با روحیه جهادی و انقلابی در مسیر تحقق سیره شهدا، شبانه روزی تلاش کنند.
وی عنوان کرد: اگر بخواهیم پاسخگوی خون مطهر شهدا باشیم باید خوب فکر و برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از شرایط بحرانی عبور کنیم.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر دستگاهی از استان که برای پیشبرد امور نیاز به پیگیری از وزارتخانه‌ها داشته باشد، از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.
بیاتی عنوان کرد: مدیران استان مرکزی مدیر شهر اراک نیستند و باید همه شهرستان‌ها را ببینند و برنامه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که سفرهای شهرستانی منظم داشته باشند.
وی تاکید کرد: سفرهای شهرستانی مدیران نباید صرف یک ماموریت باشد بلکه این مهم باید با برنامه و برای رفع مشکلات انجام شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام نیازمندی‌ها و مشکلات شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان شناسایی و به سند تبدیل شده، اظهار داشت: به طور قطع همه مشکلات با اراده و برنامه قابل حل است.
بیاتی تاکید کرد: تفرش شهر قدیمی با مفاخر بزرگ است و می‌تواند مقصد گردشگری خوبی برای کشور و استان مرکزی باشد اما زیرساخت‌های لازم را ندارد و سرمایه‌گذارها نیز در فرآیندهای اداری برای دریافت مجوزهای لازم گرفتار می‌شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه تفرش توسط وزیر علوم به عنوان دانشگاه مستقل اعلام شده و این دانشگاه می‌تواند برای کشور و استان مفید باشد.
بیاتی تاکید کرد: ۲۰۰ هکتار از زمین این دانشگاه به پارک علم و فناوری و ۲۰۰ هکتار برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای اختصاص یافته و نیاز است دستگاه‌های متولی برای استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و تسهیل در راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای این دانشگاه همکاری‌های لازم را داشته باشند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی هم گفت: سال گذشته ۴۴ هزار و ۱۲۹ مراجعه کننده به این نهاد ثبت شد که از این تعداد، ۳۶ هزار و ۷۰۱ نفر اهدا کننده خون و هفت هزار و ۴۲۸ نفر معافیت از اهدا خون بودند.
ریتا ظهیری افزود: تقویت روز افزون خدمات پزشکی و ضعف شدید و جدی در زیرساخت‌ها از چالش‌های پیش رو در استان مرکزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآورشد: مراکز انتقال خون و مراکز خونگیری موجود در استان در شان اهدا کنندگان نیست که توجه به این مهم ضروری است.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: نیاز است در تامین منابع انسانی و منابع عمرانی به این نهاد کمک و توجه لازم صورت گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: ضریب مکانیزاسیون این استان اکنون یک و ۹۸ صدم درصد است و پرداخت تسهیلات برای تزریق ماشین آلات کشاورزی به این بخش و افزایش ضریب مکانیزاسیون در دستور کار قرار دارد.
علی صفری افزود: تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که از این میزان، یک میلیون و ۹۲۷ هزار تن در بخش زراعی، ۵۵۷ هزار تن باغی و ۵۶۲ هزار تن در بخش دامی تولید می‌شود.
وی یادآورشد: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون، افزایش بهره‌وری آب، توسعه کشت قراردادی و تجاری‌سازی و استانداردسازی محصولات کشاورزی را از جمله برنامه‌های اولویت دار این سازمان است.
صفری اظهار داشت: ۴۰ ویژه برنامه در هفته جهاد کشاورزی در استان مرکزی برنامه‌ریزی شده که در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار