استاندار مرکزی گفت: پرداخت یارانه به واردکننده بر خلاف منافع ملی است و اصلاح این سیاست به نفع مردم و اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸ 22 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی افزود: هشت اصلاح بنیادین در کشور مورد نیاز است که یکی از آن‌ها نظام توزیع یارانه‌ها است و بعد از آن اصلاح نظام تولید، نظام زیست محیطی و نظام ساختار بودجه نیز در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: دولت قبل تلاش‌های در راستای اصلاح سیایت‌های ارزی کرد زیادی کرد که شرایط آن مناسب نبود و انجام آن به دولت سیزدهم واگذار شد و چون این رویه قابل استمرار نبود باید اصلاح صورت می گرفت و هر دولتی با هر گرایش سیاسی نیز باید این کار مهم را انجام می‌داد.
استاندار مرکزی گفت:لازمه ادامه حیات دولت، اصلاح قیمت و ارز بود که از مبداء واردات به سمت سایر مبادی هدایت می‌شد و دولت سیزدهم توانست این کار بزرگ را آغاز کرد.
مخلص الائمه افزود: سال گذشته مجلس هشت میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داد که در پنج ماه نخست سال هزینه شد و به همین میزان نیز برای واردات کالاهای اساسی در نیمه دوم سال هزینه شد و اگر امسال با همان شرایط می‌خواستیم کالا وارد کنیم باید بیش ۲۵ میلیارد دلار برای آن در نظر می‌گرفتیم که امکان آن به هیچ عنوان فراهم نبود.
وی با بیان اینکه همکاری و همراهی مردم و مسئولان استان مرکزی در اجرای این طرح مطلوب است، ادامه داد: خوشبختانه با تدبیری که دولت سیزدهم انجام داده هم اکنون یک وحدت رویه در کل گروه ها، سلیقه های سیاسی و نخبگان برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها وجود دارد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: تمام موضوعات مرتبط با طرح مردمی سازی یارانه‌ها به طور روزانه انجام می‌شود و همه سناریوها در اجرای طرح دیده شده و همه الزامات ممکن در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: ۲۴ نانوایی متخلف در استان مرکزی مهر و موم شدند و امروز هیچ گونه نگرانی در حوزه آرد و نان هم در سطح کشور و هم در استان مرکزی وجود ندارد و وضعیت سیلوهای استان و منابع آرد بسیار مطلوب است.
مخلص الائمه افزود: تعدادی نانوایی در استان مرکزی به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات می‌دهند و تعدادی نانوایی سیار هم برنامه‌ریزی شده که در صورت نیاز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
استاندار مرکزی گفت: حجم قاچاق آرد از کشور بسیار زیاد است و حجم هدایت آرد از شبکه نانوایی به سمت سایر مصارف زیاد است و باید جلوی این کار گرفته شود.
وی اظهار داشت: حضور میدانی معاونین استاندار و مدیران کل استان در بین مردم و در جریان قرار گرفتن از نزدیک روند اجرایی طرح و توزیع کالا و اقلام اساسی در طی چندین سال گذشته بی سابقه است و تصمیمات به نفع مردم در حال اجرا است و سطح همراهی مردم و وحدت مسئولین برای اجرای طرح نیز بسیار مطلوب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار