معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ساختار قرارگاه به تصویب رسید و کمیته ها مشخص شدند.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 18 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس اسماعیلی افزود: با مشخص شدن کمیته ها و ساختار کلی قرارگاه و ابلاغ اعضاء، قرار است جلسات منظمی هر دو هفته یکبار برگزار شود و در مورد مهمترین مسائل و مشکلات و موانع پیش روی جوانی جمعیتی بحث و بررسی شود.
وی یادآورشد: همانطور که می دانید متاسفانه جمعیت کشور از جمعیت جوان به تدریج به سمت میانسالی رو به حرکت است در صورتی که طبق سیاست های کلان جمعیتی که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده، نیاز است این روند متوقف و به سمت جوانی تغییر پیدا کند.
وی تاکید کرد: جوانی جمعیت به معنای پنجره و فرصت جمعیتی است و به همین منظور هفته ی جمعیت در سال جاری پربرنامه تر و پررنگ تر و با شعار " ایران، جوان بمان" برگزار خواهد شد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: با تشریح و توضیح تک فرزندی برای خانواده ها و زوج های جوان از این چالش در آینده عبور بکنیم.
وی افزود: جمعیت کشور در حال حاضر به گونه ای است که حدود 13 میلیون جوان در سن ازدواج هستند که اگر بتوان برنامه ها و سیاست های تشویقی را به گونه ای پیشبرد که بتوان ضمن ازداج سریع، هر یک از این زوج ها میل و رغبت خوبی به فرزند آوری داشته باشند، این معضل(پیری جمعیت)تا حدودی حل خواهد شد.
وی تاکید کرد: تغییرات اقتصادی-اجتماعی خیلی سریع‌تر از برنامه‌های دولتی بر افراد جامعه که تمایل به تشکیل خانواده دارند یا وارد زندگی مشترک شده‌اند، تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین زمانی که در جامعه‌ای تعداد افراد تحصیلکرده بالا رود، آگاهی افراد ارتقا یابد و هزینه‌های زندگی افزایش یابد، شاهد کاهش رشد جمعیت خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار