مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نرخ رشد جمعیت در ایران هفت دهم است که این مهم نگرانی ها را درباره سالمندی جمعیت و خطرات و پیامدهای منفی آن برای جامعه در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افزایش داده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 10 May 2022

 

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر شهلا نظری با بیان اینکه مردم، مسئولین و سمن ها در کنار یکدیگر می توانند با برنامه‌ریزی درست این بحران را کنترل کنند افزود: براساس نظر جمعیت شناسان، نرخ رشد جمعیت در ایران حدود هفت دهم است و اگر سیاستی در راستای افزایش میزان باروری اتخاذ نشود طی ۲۵ تا ۳۰ سال آینده ممکن است جمعیت کشور به رشد صفر برسد و کشور به سمت «پیری جمعیت» خواهد رفت و بی تردید از مسیر اصلی خود که توسعه است، دور می ماند.
وی تاکید کرد: در صورت ادامه شرایط، نظام حاکم مجبور به پذیرش نیروی کار از کشور های دیگر می شود که تبعات خاص خود را خواهد داشت.
وی تاکید کرد: استان مرکزی نیز طبق آمار موجود از استانهای با نرخ باروری پایین محسوب می شود.
وی افزود: برای پیشگیری از این روند نزولی رشد جمعیت باید همه ارکان جامعه از دولت تا مردم و سمن ها دست به دست هم بدهند و مسئولین با تصویب و اجرای قوانین تأثیرگزار و مشوق و حمایت کننده در زمینه فرزندآوری و صیانت از جمعیت و مردم و سمن ها نیز با همکاری و تغییر نگرش در خصوص فرزندآوری و حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جمعیت برای رسیدن به اهداف درنظرگرفته شده در این قانون و حل شدن بحران جمعیت کشور کوشا باشند.
گفتنی است که ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به دستگاهها قدمی بزرگ در این زمینه است که می بایست اجرای آن با سرعت و قدرت پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار