فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : با توجه باینکه بازدید گردشگران از مناطق حفاظت شده استان سبب ایجاد استرس و سلب آرامش از گونه‌ها ی حیات وحش در فصل زاد و ولد می‌شود ، ورود افراد به مناطق امن ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 10 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،عباس جودکی افزود:در فصل بهار با شروع تغییرات زیستی حیات وحش برای زاد آوری ، اقدامات حفاظتی یگان حفاظت محیط ‌زیست تشدید می‌شود.
وی یادآورشد : با شروع فصل زادآوری گونه‌های جانوری به منظور پیشگیری از پراکندگی وحوش و نیز جلوگیری از ایجاد استرس در این زمان، کنترل‌های مستمر و شبانه‌روزی از سوی ماموران اجرائی حفاظت محیط زیست استان تشدید می‌شود.
وی افزود: در صورت جدا کردن حیات وحش تازه متولد شده از طبیعت، امکان بازگشت مجدد آن حیوان به چرخه طبیعی زندگی امکان پذیر نخواهد بود بنابراین از دوستداران محیط زیست درخواست میشود هنگام حضور در طبیعت با رعایت اخلاق زیست محیطی از هرگونه جابجایی و انتقال جوجه پرندگان یا نوزاد پستانداران، همچنین تخریب لانه و محل زندگی حیات وحش جداً خودداری کنند
جودکی تاکید کرد : در راستای کنترل و پیشگیری شیوع بیماری‌های فراگیر حیات وحش تمامی آبشخورهای موجود در حوزه استحفاظی مورد بررسی قرار گرفته و نظافت، پاکسازی و مرمت آبشخورها انجام شده است .
هم استانی های گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ یا نزدیکترین پاسگاه محیطبانی و ادارات محیط زیست شهرستان و یا اداره کل حفاظت محیط زیست موارد را گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار