مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امسال شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در دستور کار ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم قرار گرفته است تا معلمان فعال، موفق و تاثیر گذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی حاکم بر کشور پس از شیوع ویروس کرونا، شناسایی و تجربیات ناب آنها با دیگر معلمان تلاشگر به اشتراک گذاشته شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 09 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،احمدرضا نوازنی در مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استان مرکزی که در سالن همایش های کانون فرهنگی- تربیتی امام علی (ع) شهر اراک برگزار شد افزود: اصلی ترین عنصر فرایند تعلیم و تربیت و یاد دهی و یادگیری معلم است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: این شهید بزرگوار به عنوان الگوی جامعه معلمین، همواره جایگاه رفیعی در نظام مقدس تعلیم و تربیت داشته اند.
وی با اشاره به اینکه اصلی ترین عنصر فرایند تعلیم و تربیت و یاد دهی و یادگیری معلم است یادآورشد: در قرآن کریم خداوند خود را معلم می داند و در آموزه های دینی نیز بر مقام و جایگاه معلمان اشاره فراوان شده است که این خود گویای اهمیت و جایگاه والای معلم در دین مبین اسلام است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ،ارتقای اثر بخشی و افزایش کارایی در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی را از مهم ترین اهداف این اقدام ذکر کرد وگفت: اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم در جامعه، ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم و تعمیق مرجعیت و اثر بخشی معلمان در زیست بوم جدید با ارج نهادن بر خدمات و مسئولیت خطیر آنان از جمله اهداف عملیاتی این برنامه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: در این طرح ۵۳ معلم در سطح منطقه، ۱۳ معلم در سطح استان و یک معلم در سطح کشور به عنوان معلم نمونه انتخاب شده اند که در امروز و در این همایش از آنها تقدیر به عمل می آید.
همچنین در این آیین از تمثال شهید«علی اکبر سلیمی جهرمی» شهید شاخص سازمان بسیج فرهنگیان کشور در سال ۱۴۰۱ رونمایی شد.
گفتنی در این مراسم همچنین از خانواده شهدای فرهنگی، مربیان طرح کارورزی دانشگاه فرهنگی و بسیجیان فرهنگی نمونه استان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار