رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: سه هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی سال گذشته به این استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ 20 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، رقیه یادگاری در نشست ستاد راهبری و هدایت حرکت‌های محرومیت زدایی استان مرکزی افزود: ۱۹۰ هزار میلیارد ریال سال گذشته در سطح کشور به طرح‌های محرومیت زدایی اختصاص یافت که سهم این استان از این اعتبارات سه هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: این اعتبارات در پنج بخش نوسازی مدارس، بهداشت و درمان، آب رسانی روستایی، راه روستایی، آبخیزداری و آبخوانداری به استان مرکزی ابلاغ شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی یادآورشد: اعتبارات سه بخش از مجموع این بخش‌ها ملی و ۲ بخش بهداشت و درمان و راه روستایی استانی بوده‌ است.
یادگاری گفت: ۷۹۰ میلیارد ریال در قالب ۲۰ طرح به اجرای طرح‌های نوسازی مدارس، یک‌هزار و ۳۰میلیارد ریال در قالب ۸۹ طرح در حوزه راه، یک‌هزار و ۶۰میلیارد ریال در قالب ۹ طرح آبرسانی روستایی، ۳۶۰ میلیارد ریال در قالب ۲۸ طرح راه روستایی و ۱۷۰ میلیارد ریال در قالب سه طرح برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به استان مرکزی اختصاص یافته‌ است.
وی اظهار داشت: اعتبارات طرح‌های آب روستایی به صورت ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد اعتبارات در سایر حوزه‌ها به استان مرکزی اختصاص یافته‌ است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: ۲۲۰ هزار میلیارد ریال امسال به اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در سطح کشور اختصاص یافته‌ است.
یادگاری افزود: ۲۰ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی، ۳۶ هزار میلیارد ریال راه روستایی، ۲۹ هزار میلیارد ریال آب رسانی روستایی، ۲۹ هزار میلیارد ریال تنش آبی، ۱۵ هزار میلیارد ریال آبخیزداری و قنوات، پنج هزار میلیارد ریال خانه بهداشت و ۵۰ هزار میلیارد ریال به مدارس روستایی اختصاص یافته‌ است.
وی تاکید کرد: نیاز است دستگاه‌های مربوطه نسبت به اخذ اعتبارات سهمیه استان مرکزی در سال جاری اقدام کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی هم گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال در قالب ۲۰ طرح از محل اعتبارات محرومیت زدایی به این اداره کل اختصاص یافته که ۵۰ درصد این منابع مالی معادل ۳۹ میلیارد تومان این اعتبارات تخصیص یافته‌ است.
حسین محمدی افزود: ۲ طرح از مجموع این طرح ها تکمیل، عملیات اجرایی ۱۰ طرح آغاز و عملیات اجرایی بقیه طرح‌ها در صورت تامین اعتبار آغاز می شود.
وی ادامه داد: سه طرح از مجموع این طرح‌ها در اراک، ۲ طرح خنداب، یک طرح دلیجان، سه طرح زرندیه، سه طرح ساوه، سه طرح شازند و چهار طرح در کمیجان قرار دارد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی یادآورشد: ۷۳۷ طرح در مناطق محروم به بسیج سازندگی استان اعلام و در حال نظر سنجی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: سه هزار و ۲۶۱ کیلومتر راه آسفالته و یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد.
مهرداد جهانی افزود: ۲۷۱ کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در استان مرکزی وجود دارد.
وی ادامه داد: سک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال منابع مالی برای ۴۳ طرح راهداری سال گذشته به استان مرکزی اختصاص یافت که ۵۱ درصد معادل ۶۰۰ میلیارد ریال آن به استان تخصیص یافته‌است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: سه هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی، پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبارات راه‌های روستایی و سه هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال سایر اعتبارات به این طرح‌ها اختصاص یافته‌ است.
جهانی گفت: ۱۷ طرح از مجموع این طرح‌ها اعتبارات محرومیت زدایی و ۹ طرح اعتبارات راه‌های روستایی اختصاص یافته‌است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی هم گفت: یکهزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی در قالب ۹ طرح به این اداره کل اختصاص یافته که ۱۰۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته‌است.
یوسف عرفان نسب افزود: قرارداد حفر هفت حلقه چاه با نیروی زمینی سپاه پاسداران منعقد شده که در مدت ۲۴ ماه گذشته یک حلقه نیز حفر نشده‌ است.
وی ادامه داد: ۱۸ حلقه چاه و چشمه برای تامین آب، ۶ ایستگاه پمپاژ، ۷۶ کیلومتر خط انتقال و ۷۸ کیلومتر شبکه توزیع در سطح روستاهای استان باید انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: این طرح ها در ۶۲ روستای استان اجرایی می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هم گفت: ۱۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات محرومیت زدایی سال گذشته برای اجرای سه طرح در زرندیه و کمیجان و به این اداره کل اختصاص یافت.
عبدالحسین محمدی افزود:۸۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال معادل ۴۶ درصد این اعتبارات تخصیص یافته‌ است.
وی ادامه داد: ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به اجرای طرح آبخیزداری اجرای طرح آبخیزداری زرندیه اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد طرح اجرا شده‌است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: عقب افتادگی‌هایی در برخی مناطق محروم این استان وجود دارد و نیاز است با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های استانی زمینه رفع محرومیت در این مناطق فراهم شود.
احمدرضا نوازنی افزود: ۲۳ مدرسه متوسطه مختلط در منطقه خنداب استان مرکزی وجود دارد و در صورت بروز هرگونه حادثه مسئولان استانی مسئول هستند و باید در این زمینه اقدامات لازم توسط مسئولان استانی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار